728 x 90

سنتکام: انهدام سه شهپاد شناور بدون سرنشین، دو موشک کروز ضد کشتی و یک پهپاد تهاجمی حوثیها

هواپیمای جنگی آمریکایی - آرشیو
هواپیمای جنگی آمریکایی - آرشیو

سنتکام روز سه‌شنبه ۸اسفند اعلام کرد: روز دوشنبه ۷اسفند سه شهپاد شناور بدون سرنشین، دو موشک کروز ضد کشتی سیار و یک پهپاد تهاجمی مربوط به حوثیهای یمن را منهدم کرده است.

در بیانیه سنتکام آمده است:

در تاریخ ۲۶ فوریه، بین ساعت ۱۶:۴۵ و ساعت ۱۱:۴۵ شب (به وقت صنعا)، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) سه شهپاد شناور بدون سرنشین (USV)، دو موشک کروز ضد کشتی متحرک(ASCM) و یک پهپاد تهاجمی یک طرفه (UAV) را برای دفاع از خود منهدم کردند. موشکها و پهپادها برای پرتاب به سمت دریای سرخ آماده شده بودند و پهپاد بر فراز دریای سرخ بود.

نیروهای سنتکام این پهپاد و موشکها را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن و هم‌چنین شهپاد را بر فراز دریای سرخ شناسایی کردند و تشخیص دادند که آنها تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه هستند.
این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی ایالات متحده و کشتی‌های تجاری انجام می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a26a4bf1-b758-401c-a668-cd1c97aaf903"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات