728 x 90

پیامهای شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در حمایت از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت

پیامهای شماری از نمایندگان پارلمان اروپا  - استانيسلاو پولچک، ميلان زور ، روزا داماتو  و آلساندرو پانسا
پیامهای شماری از نمایندگان پارلمان اروپا - استانيسلاو پولچک، ميلان زور ، روزا داماتو و آلساندرو پانسا

پیامهای شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در حمایت از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت

 

استانیسلاو پولچک نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک:

پارلمان اروپا اخیراً با امضای ۲۰۰تن از نمایندگان حمایت خود را از جمهوری دموکراتیک در ایران و برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی اعلام کرده است

میلان زور نماینده پارلمان اروپا از اسلوونی:

مردم ایران نمی‌خواهند شاهد هیچگونه دیکتاتوری باشند آنها شعار می‌دهند مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

روزا داماتو نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا:

از پسر دیکتاتور مخلوع با آغوش باز استقبال نشد، من و سایر نمایندگان پارلمان اروپا در این مراسم شرکت نکردیم زیرا مردم ایران در خیابان‌ها فریاد می‌زنند: مرگ بر ستمگر چه شاه و چه رهبر

آلساندرو پانسا نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا:

ورود رضا پهلوی به پارلمان اروپا را باید قویاً محکوم کرد، مردم ایران شایسته یک حکومت دموکراتیک هستند

 

استانیسلاو پولچک نماینده پارلمان اروپا:

استانیسلاو پولچک نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک: حضور رضا پهلوی در پارلمان اروپا مایه شگفتی بزرگ دموکراتها بود. گویای این حقیقت است که تعداد کمی در جهان حاضر شدند با او ملاقات کنند، که به‌روشنی بیان رد دموکراسی از نوع اوست. پارلمان اروپا بارها بیانیه‌هایی صادر کرده است، از جمله اخیراً با امضای ۲۰۰تن از نمایندگان، حمایت خود را از جمهوری دموکراتیک در ایران و برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی اعلام کرده است. در دو دهه گذشته، ما فعالیت‌های مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت را از نزدیک دنبال کرده‌ایم و آنها را به‌عنوان یک آلترناتیو دموکراتیک قدرتمند می‌شناسیم که هم می‌تواند رژیم موجود را سرنگون کند و هم انتقال منظم قدرت را به مردم تسهیل کند. مردم ایران سزاوار حکومتی تماماً دموکراتیک و دولتی هستند که نماینده آرمان آنها باشد و به‌طور خستگی‌ناپذیر برای ارتقای منافع آنها تلاش کند.

بر ماست که از چنین دولتی حمایت کنیم و با مردم ایران در مبارزه برای آزادی و دموکراسی همبستگی کنیم.

 

میلان زور نماینده پارلمان اروپا:

میلان زور نماینده پارلمان اروپا از اسلوونی: این پارلمان خانه دموکراسی است و ما در کنار مردم ایران هستیم که برای رسیدن به آزادی بهای سنگینی پرداخته‌اند. مردم ایران در اعتراضاتی که پنج ماه است ادامه داشته است به صراحت گفته‌اند که دیگر نمی‌خواهند شاهد هیچ‌گونه دیکتاتوری در ایران باشند. این شامل دیکتاتوری شاه نیز می‌شود. مردم ایران خواهان یک جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت هستند نه حکومت استبدادی. اخیراً ۱۷۵ زندانی سیاسی سابق دوران شاه گفته‌اند حاضرند در هر دادگاهی درباره شکنجه‌ها و اعدام‌هایی که با آن در زمان شاه مواجه بوده‌اند شهادت دهند.

ما شنیده‌ایم که رضا پهلوی، پسر بزرگ شاه دیکتاتور وحشی سابق که توسط مردم سرنگون شد، در پارلمان اروپا حضور داشت. من پیام مردم سرکوب شده ایران را شنیده‌ام که شعار مرگ بر دیکتاتور سر می‌دادند. آنها شعار می‌داند مرگ بر ستمگر. چه شاه باشه چه رهبر

 

روزا داماتو نماینده پارلمان اروپا:

«روزا داماتو»  نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا: پسر یک دیکتاتور مخلوع سابق به پارلمان آمد اما از او با آغوش باز در این ساختمان استقبال نشده است. من و سایر نمایندگان پارلمان اروپا در این مراسم شرکت نکردیم، زیرا این مردم ایران هستند که در خیابان‌ها فریاد می‌زنند: مرگ بر ستمگر چه شاه و چه رهبر.

من نمی‌توانم طرفدار حضور پسر یک دیکتاتور در مهد دموکراسی اروپایی یعنی پارلمان اروپا باشم. مردم ایران تجربه تلخی دارند چرا که انقلاب بهمن ۱۳۵۷ به سرنگونی شاه و ظهور خمینی که آن انقلاب را دزدیده بود، انجامید.

مردم ایران اجازه بازگشت هیچ نوع دیکتاتوری را نخواهند داد. خواسته مردم، یک ایران آزاد، مبتنی بر جدایی دین از دولت و دموکراتیک است. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که اقلیتها در ایران برای چندین دهه، حتی قبل از انقلاب، در رژیم شاه و حتی قبل از او، تحت سرکوب شدید قرار داشته‌اند. این اقلیتها از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم بوده‌اند، شکنجه و اعدام در زمان شاه وجود داشت، اما پسر او هرگز این جنایات را محکوم نکرد.

رضا پهلوی هیچ تمایلی برای به‌رسمیت شناختن حقوق اقلیتهای ملی در ایران نشان نمی‌دهد. فرهنگ صحبت کردن او، لفاظی‌های او نسبت به کردها، بلوچ ها، عرب‌های ایرانی اغلب تحقیرآمیز است و از آنها تحت عنوان عشایر نام می‌برد، و از اصطلاحات اهانت آمیز دیگری استفاده می‌کند.

این غیرقابل قبول است و تنها در جهت افزایش تنش و شکاف در جامعه ایران است.

ما کاملاً روی این موضوع خیلی شفاف هستیم که به مردم ایران و مطالبات آنها گوش خواهیم داد و به همین دلیل از تلاشهای مقاومت (ایران) و جنبش اصلی مخالف و سازمان‌یافته آنها که سال‌هاست اینجا در پارلمان اروپا آنها را می شناسیم قدردانی می‌کنیم. .

 

آلساندرو پانسا نماینده پارلمان اروپا:

آلساندرو پانسا نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا: مقاومت در ایران باید محافظت و حمایت شود. مردم ایران سزاوارند که به یک دموکراسی برسند، دموکراسی که پدرخوانده نداشته باشد. گرایشهای عجیب و غریب نداشته باشد، یک دموکراسی به‌غایت بالغ، یک دموکراسی به‌غایت تکمیل شده، که بتواند به مردمی که سال‌ها تحت ستم دیکتاتوری و تحت حکومت مذهبی قرار گرفتند پاسخ‌های واقعی بدهد.

هفته گذشته شاهد خبرهای دراماتیک مسموم شدن مدارس دخترانه برای جلوگیری از حضور دختران در مدرسه و در نتیجه تعطیلی آنها بودیم. اینجاست که ما در برابر یک فضاحت و یک عمل کاملاً غیرانسانی قرار می‌گیریم. به همین دلیل است که ما باید اینجا، همه با هم در پارلمان اروپا، علیه این ویرانی مبارزه کنیم.

این‌که پهلوی وارد پارلمان شد جداً وخامت‌بار است که باید قویاً آن را محکوم کرد.

ما اینجا هستیم تا از همه مردم ایران حمایت کنیم، مردم ایران که می‌خواهند به‌طور دموکراتیک توسط همتایان خود، توسط همشهریان خود نمایندگی شوند و در نهایت (ایران) به مکانی واقعی تبدیل شود تا بتوانند در آن در صلح و آرامش در جهان زندگی کنند. نه در مکانی تیره و تار که در آن چیزی جز وحشت وجود ندارد، چیزی جز یک دیکتاتوری خونین نیست. چیزیکه همه باید با هم برای مبارزه برای آن متعهد شده و تلاش کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64398fa9-0af3-4901-accf-23ec7e7ae38c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات