728 x 90

پیامدهای ترور ترامپ و معرفی او به‌عنوان کاندیدای رسمی حزب جمهوریخواه

دونالد ترامپ در کنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریکا
دونالد ترامپ در کنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریکا

در اولین روز کنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریکا که دو روز پس از ترور نافرجام ترامپ برگزار شد، پس از اعلام حمایت نمایندگان ایالتهای مختلف از کاندیداتوری ترامپ، مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این کنوانسیون با اکثریت ۲۰۴۷ رأی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قبلی آمریکا را رسماً به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ حزب جمهوری خواه معرفی می‌کند.

ترامپ قرار است روز پنجشنبه در یک سخنرانی در آخرین روز کنوانسیون جمهوری‌خواهان، به‌طور رسمی نامزدی حزب برای ریاست‌جمهوری را بپذیرد که انتخابات آن روز ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در پلتفرم تروت سوشیال، سناتور جی دی ونس J.D.Vance از ایالت اوهایو را به‌عنوان معاون ریاست‌جمهوری خود انتخاب کرد، این انتخاب در اولین روز کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان اعلام شد.

وال استریت ژونال نوشت: ترامپ، سناتور جی.دی.ونس از اوهایو را به‌عنوان معاون خود برگزید. بدین ترتیب او یک شریک جوانتر را انتخاب کرد که می‌تواند به جذب طبقهٔ کارگر در ایالات تعیین‌تکلیف نشده در میانه و غرب آمریکا کمک کند. ترامپ در معرفی معاون خود نوشت: جی. دی ونس. قویاً روی کارگران و کشاورزان آمریکایی در پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، اوهایو، مینه‌سوتا و خیلی دورتر متمرکز خواهد بود.

وال استریت ژورنال روز ۲۵تیر افزود: جدیدترین نظرسنجی حاکی از آن است که ترامپ یک برتری ۶درصدی بر بایدن در میان رأی‌دهندگان در کل آمریکا دارد.

 

سناتور جی دی ونس که به‌عنوان معاون ترامپ در مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا معرفی شد، روز ۲۵تیر در مصاحبه‌یی با فاکس نیوز درباره سیاست در قبال رژیم ایران و مقابله با اقدامات تروریستی و بی‌ثبات کننده این رژیم گفت:

بسیاری از مردم می‌دانند که ما باید کاری با رژیم ایران انجام دهیم. اما نه این بمبارانهای کوچک ضعیف. اگر می‌خواهید به رژیم ایران ضربه بزنید، به آنها ضربه محکم بزنید این کاری بود که ترامپ زمانی که سلیمانی را کشت انجام داد. در آن اقدام، برخیها می‌گفتند که به جنگ گسترده‌تری می‌انجامد. اما آرامش را در پی داشت و در واقع رژیم ایران را مهار کرد.

سناتور جی دی ونس افزود: اگر می‌خواهید رژیم ایران را کنترل کنید، راهش این است که در گام اول پولی که از فروش نفت به‌دست می‌آورند را متوقف کنید که جو بایدن در این مورد بد عمل کرده است.

 

آکسیوس درباره اولین حضور عمومی ترامپ در کنوانسیون حزب جمهوریخواه نوشت نمایندگان تشویق کننده در کنوانسیون ملی جمهوریخواه، از دونالد ترامپ در اولین حضورش بعد از تیراندازی، به‌عنوان یک قهرمان استقبال کردند جمعیت که به وجد آمده بود با اشاره به شعار ترامپ که بعد از سوءقصد گفت بجنگید، شعار می‌دادند می‌جنگیم می‌جنگیم می‌جنگیم.
آکسیوس افزود: حمله به ترامپ حس اتحاد در حزب جمهوریخواه را برانگیخته است و بازگشت ترامپ به کاخ‌سفید را رقم زده

است.

 

در یک تحول دیگر، رویترز روز ۲۵تیر گزارش داد: یک قاضی آمریکایی روز دوشنبه پرونده جنایی متهم کردن ترامپ به نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی شده را مردود دانست و ترامپ را به پیروزی حقوقی مهم دیگری رساند.

«آیلین کانن» قاضی دادگاه منطقه ایالات متحده در فلوریدا، حکم داد که بازپرس ویژه جک اسمیت، که رهبری دادستانی را برعهده دارد، به‌طور غیرقانونی به سمت خود منصوب شده و صلاحیت طرح این پرونده را ندارد.

رویترز افزود: پس از حکم دیوانعالی ایالات متحده در اول ژوئیه مبنی بر این‌که ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور سابق از مصونیت قضایی برای بسیاری از اقدامات خود در مقام ریاست‌جمهوری برخوردار است، این یک پیروزی حقوقی دیگر برای ترامپ بود.

 

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه با تلویزیون ان.بی.سی گفت این‌که در صحبتی با اشاره به ترامپ از اصطلاح مرکز هدف استفاده کرده، اشتباه بوده است.
بایدن چند روز قبل از این‌که ترامپ مورد اصابت گلوله قرار گیرد، در یک تماس تلفنی خصوصی به اهداکنندگان کمک مالی گفته بود: زمان آن است که ترامپ را در مرکز هدف قرار دهیم.
بایدن گفت استفاده از این کلمه اشتباه بود، او گفت: منظورم این بود که روی کاری که او انجام می‌دهد تمرکز کنید.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46558ee4-51e2-4cee-ba8e-62b68e9b9e4c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات