728 x 90

پولیتیکو: توافق اتمی قریب‌الوقوع نیست

هتل کوبورگ در وین
هتل کوبورگ در وین

سایت پلیتیکو ۱۱شهریور، در گزارشی نوشت: آمریکا اعلام کرده است که آخرین پاسخ رژیم ایران به توافق هسته‌یی را، یک گام «رو به عقب» می‌داند.

هنوز مشخص نیست که دو کشور تا چه زمانی به تلاش برای احیای توافقنامه ۲۰۱۵ ادامه خواهند داد. تهران آخرین پاسخ خود را در مذاکرات جاری برای بازگرداندن توافق هسته‌یی ایران ارائه کرده است و آمریکا آن را به‌عنوان یک گام «به هیچوجه دلگرم کننده» و رو «به عقب»محکوم کرد.

واکنش منفی دولت بایدن - و هم‌چنین منابع اروپایی - نشان می‌دهد که احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ آنطور که برخی از حامیان توافق امیدوار بودند، با وجود حدود یک سال و نیم گفتگو، قریب‌الوقوع نیست... . یک مقام ارشد دولت بایدن عصر پنجشنبه به پولیتیکو گفت: «ما در حال بررسی واکنش ایران هستیم، اما نتیجه این است که اصلاً دلگرم‌کننده نیست». این مقام از ارائه جزئیات در مورد آنچه ایرانیها پیشنهاد کرده بودند خودداری کرد، اما افزود: «بر اساس پاسخ آنها، به نظر می‌رسد ما در حال حرکت به عقب هستیم». یک دیپلمات اروپایی با این ارزیابی منفی موافقت کرد و گفت که پاسخ ایران «منفی و غیرمنطقی» به نظر می‌رسد. یکی دیگر از افراد آشنا به این وضعیت به‌سادگی اضافه کرد که پاسخ ایران «اصلا خوب به نظر نمی‌رسد». مشخص نیست که طرفهای مختلف درگیر تا چه زمانی دیگر مایل به ادامه مذاکره خواهند بود، اگر چه نه ایران و نه آمریکا احتمالاً دیپلماسی را برای همیشه رد نمی‌کنند. این مقام دولت بایدن به سؤالات درباره این‌که آیا ایالات متحده با توجه به آخرین پاسخ ایران از مذاکرات کنار می‌رود یا خیر، پاسخی نداد... . با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ای در آمریکا، این امکان وجود دارد که مذاکرات تا پایان آن رقابت‌ها در ماه نوامبر متوقف شود... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/778c4f12-9eb4-4cd3-ad45-1b888d761c04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات