728 x 90

پولتیکو: دمکراتها شروع به زیر سوال بردن مذاکرات هسته‌ای بایدن با رژیم ایران کردند

پولیتکو: نگرانی دموکراتهای ارشد از تلاشهای بایدن برای احیای توافق با ایران
پولیتکو: نگرانی دموکراتهای ارشد از تلاشهای بایدن برای احیای توافق با ایران

پولتیکو روز سه‌شنبه دوم فروردین نوشت: دمکراتها شروع به زیر سؤال بردن مذاکرات هسته‌یی بایدن به رژیم ایران می‌کنند.
بدبینی دو حزبی نسبت به تلاش‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای احیای توافق هسته‌یی ایران، در حالی در کنگره ظاهر می‌شود، که دولت بایدن تلاش می‌کند تا سنگ‌تمام بگذارد و پیمانی را که دونالد ترامپ به هم ریخته بود، انجام دهد. در حالی که جمهوری‌خواهان نگرانی‌های خود را با صدای بلندتر بیان می‌کنند، برخی از دمکرات‌های ارشد صراحتاً نسبت به گزارشهای عمومی درباره جزئیات توافق جدید، که شامل لغو برخی تحریم‌ها علیه تهران می‌شود، ابراز نگرانی می‌کنند.

پولتیکو افزود: تردیدهای آنها به‌دنبال هشدار مقامات دولت در یک جلسه توجیهی در پشت درهای بسته در روز سه‌شنبه است که رژیم ایران بیش از هر زمان دیگری به تولید مواد کافی برای یک سلاح هسته‌یی نزدیک شده است.


سناتور بن کاردین، یکی از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی که با توافق هسته‌یی ایران و آمریکا در سال۲۰۱۵ مخالفت کرد، گفت: «مذاکرات کامل نشده‌اند و موانع بزرگی هم‌چنان باقی مانده است. این بدان معنا نیست که آنها حل نخواهند شد. اما مسائلی وجود دارد که روی میز وجود دارد».


سناتور کریس مورفی که از احیای پیمان اصلی حمایت می‌کند، پس از یک جلسه توجیهی محرمانه در روز سه‌شنبه گفت که اطلاعات ایالات متحده در مورد به‌اصطلاح زمان گریز اتمی ایران قبل از ساخت سلاح هسته‌یی شوکه‌کننده است. ما هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم راهی غیر از دیپلماسی برای تمدید زمان گریز اتمی وجود دارد».


جمهوری‌خواهان تقریباً به‌طور یکسان با احیای مجدد توافقنامه ۲۰۱۵ که در آن زمان با آن مخالف بودند، مخالفت کردند و گفتند امضای یک توافق بد، بدتر از عدم توافق است. آنها هم‌چنین بر لزوم نظر کنگره در توافق نهایی تأکید کرده‌اند.
جیم ریش، سناتور آیداهو، جمهوری خواه ارشد کمیته روابط خارجی معاون کمیته روابط خارجی، روز سه‌شنبه در بیانیه‌یی گفت که دولت بایدن باید از مذاکرات کناره‌گیری کند... .
به‌ویژه، برخی از قانونگذاران نگران احتمال لغو تحریم‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران، شبه‌نظامیان رژیم ایران، به‌عنوان بخشی از هر گونه توافق با تهران هستند. گزارشها حاکی از آن است که ایالات متحده در حال بررسی حذف سپاه از فهرست رسمی سازمانهای تروریستی خارجی است.


سناتور کاردین گفت: «مطمئناً خیلی دوست دارم که بگویم آنها یک سازمان تروریستی هستند، زیرا آنها یک سازمان تروریستی هستند. من می‌دانم که مذاکرات گاهی اوقات کارهایی را انجام می‌دهد که برخی از ما دوست نداریم. بنابراین من سعی نمی‌کنم خطوط قرمز بکشم. اما این نامگذاری باید باقی بماند».
اما مورفی گفت که نامگذاری سازمان تروریستی خارجی صرفاً نمادین است و افزود که سپاه پاسداران تحریم شده‌ترین سازمان روی کره زمین است اما هم‌چنان حمایت خود را از فعالیت‌های تروریستی در سراسر خاورمیانه حفظ کرده است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0cd6e0f-e854-45c2-b590-b1e9462b92c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات