728 x 90

پولتیکو: بروز خشم جمهورخواهان نسبت به درز اطلاعات از وزارت خارجه آمریکا

مایکل مک‌کال - بیل هگرتی
مایکل مک‌کال - بیل هگرتی

نشریه پولتیکو در گزارشی به تاریخ سه‌شنبه هفتم شهریور با اشاره به توئیت مایکل مک‌کال رئیس روابط خارجی کنگره آمریکا و سناتور بیل هگرتی از کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیرامون درز نامه تعلیق مجوز رابرت مالی فرستاده ویژه وزارت‌خارجه در امور ایران از خشم جمهوری‌خواهان در این باره خبر داد.
پولتیکو در گزارش خود می‌نویسد: «مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه در بیانیه‌یی گفت: «اگر این یادداشت معتبر باشد، بسیار نگران‌کننده است، زیرا این اولین بار نیست که سخنگوی رژیم ایران اخیراً در حالی که کنگره در تاریکی قرار دارد، اطلاعات حساس دولت ایالات متحده را در اختیار دارد. من از وزارت امور خارجه در مورد موضوع جاری رابرت مالی درخواست شفافیت کرده‌ام و به درخواست پاسخ ادامه خواهم داد. وزارت امور خارجه باید یک بررسی امنیتی از بالا به پایین انجام دهد، زیرا من نگرانم که آنها نشت داشته باشند.

به گزارش پولتیکو از سویی دیگر سناتور بیل هگرتی، از کمیته روابط خارجی سنا، روز دوشنبه از بازرس کل وزارت امور خارجه خواست تا چگونگی دستیابی تهران تایمز به این یادداشت را بررسی کند.
سناتور هگرتی در بیانیه‌یی گفت: «این تکان‌دهنده است و تا جایی که من می‌دانم بی‌سابقه است که یک بازوی تبلیغاتی رژیم تروریستی ایران به یادداشتی «حساس اما طبقه‌بندی نشده» در آوریل ۲۰۲۳ مربوط به تعلیق مجوز امنیتی فرستاده ویژه راب مالی دست یافته است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd8942b3-841d-4319-879b-ea7daa92431a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات