728 x 90

پهپادهای خریداری شده توسط روسیه از ایران با اشکالات متعددی مواجه شده‌اند

پهپادهای خریداری شده از رژیم ایران توسط روسیه
پهپادهای خریداری شده از رژیم ایران توسط روسیه

سی.ان.ان روز سه‌شنبه ۸شهریور گزارش کرد: منابع می‌گویند بر اساس ارزیابی ایالات متحده روسیه هم‌اکنون پهپادهای ایرانی را در اختیار دارد.

مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند، با این حال، هنگام آزمایش، بسیاری از پهپادهایی که روسیه از ایران خریداری کرده است، با اشکالات متعددی مواجه شده‌اند، مقامات می‌گویند بنابراین مشخص نیست که این پهپادها در زمان بکارگیری چقدر برای روس‌ها تأثیرگذاری خواهند داشت.

سی.ان.ان افزود: مقامات دولت بایدن به سی.ان.ان گفتند، ایالات متحده ارزیابی می‌کند که روسیه اکنون پهپادهای ایرانی با قابلیت تسلیحاتی در اختیار دارد که احتمالاً آنها را در میدان نبرد در اوکراین مورد استفاده قرار خواهند داد. به‌گفته مقامات، روس‌ها پهپادها را اوایل ماه جاری از یک فرودگاه ایران تحویل گرفتند و در اواسط ماه اوت با هواپیماهای باری به روسیه منتقل کردند.

در گزارش قبلی سی.ان.ان آمده بود: مقامات روسی اواخر ماه گذشته آموزش پهپادها را در ایران آغاز کردند و ایالات متحده اکنون معتقد است که روسیه رسماً پهپادهای مهاجر-۶ و سری پهپادهای شاهد - شاهد-۱۲۹ و شاهد-۱۹۱- را خریداری و به روسیه برای استفاده احتمالی در جنگ اوکراین منتقل کرده است.

هر دو نوع پهپاد قادر به حمل مهمات هدایت‌شونده دقیق هستند و می‌توان از آنها برای شناسایی استفاده کرد. مقامات گفتند که اپراتورهای روسی هم‌چنان در حال آموزش روی پهپادها در داخل ایران هستند و ایالات متحده معتقد است که روسیه قصد دارد صدها فروند از آنها را برای حملات هوا به زمین، جنگ الکترونیک و هدف‌گیری در داخل اوکراین وارد کند... .

معرفی پهپادهای ایرانی که می‌توانند برای نظارت نیز مورد استفاده قرار گیرند، می‌تواند تأثیر قابل توجهی در میدان نبرد داشته باشد زیرا روسیه به‌دنبال کاهش تأثیر سیستمهای موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) است که ایالات متحده و متحدانش در اختیار اوکراین قرار داده‌اند. HIMARS بردی معادل ۷۸ کیلومتر دارد و اوکراین را قادر می‌سازد تا به اهدافی در پشت خط مقدم روسیه حمله کند... .

سی.ان.ان گزارش کرد: خبر انتقال پهپادها در حالی منتشر می‌شود که دولت بایدن نسبت به توافق احتمالی برای احیای توافق هسته‌یی ایران ابراز خوش‌بینی محتاطانه کرده است. مخالفان توافق اتمی می‌گویند که یک توافق جدید منجر به کاهش تحریم‌ها برای ایران و به نوبه خود یک درآمد بادآورده مالی است که می‌تواند فعالیت‌های شریرانه ایران در سراسر منطقه و فراتر از آن را فعال کند.

با این حال، مقامات کاخ‌سفید تأکید کرده‌اند که تصمیم برای ورود مجدد به توافق هسته‌یی باید تنها با انگیزه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی باشد و نباید تحت تأثیر اقدامات ایران که خارج از محدوده برنامه هسته‌یی آنها است، قرار گیرد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29206aa8-3eab-4878-9a65-da5975229390"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات