728 x 90

پنجاه‌وچهارمین روز حمله روسیه به اوکراین - شهری به نام ماریوپل وجود ندارد + تصویر

تصویری از انهدام شهر ماریوپل
تصویری از انهدام شهر ماریوپل

آخرین تحولات اوکراین

خبرگزاری فرانسه- اوکراین می‌گوید پنج حمله موشکی «قدرتمند» شهر لویو  را درهم کوبیده است. شهردار این شهر گفت، پنج موشک قوی روسی روز دوشنبه به شهر لویو اصابت کرد، شهری در غرب اوکراین که از زمان حمله روسیه به اوکراین، نزدیک به دو ماه پیش، تاکنون از جنگ در امان مانده است. یکی از ساکنان لویو به خبرگزاری فرانسه گفت که می‌توانند ابرهای غلیظی از دود خاکستری را در آسمان بالای ساختمانهای مسکونی ببینند. آندری سادووی، شهردار شهر، در شبکه‌های اجتماعی نوشت که نیروهای اورژانس در محل حضور دارند. حملات در لویو در حالی صورت می‌گیرد که روسیه حملات خود را در شرق کی‌یف پایتخت و اطراف آن تشدید کرده است و چندین تأسیسات تولید تجهیزات نظامی را طی چند روز هدف قرار داده است.

خبرگزاری فرانسه- زلنسکی: روسیه به‌دنبال «ویران کردن» دونباس است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید روسیه به‌دنبال تخریب منطقه شرقی دونباس است. زلنسکی در بیانیه‌یی اعلام کرد: «نیروهای روسی در حال آماده‌سازی برای عملیات تهاجمی در شرق کشور ما در آینده نزدیک هستند. آنها می‌خواهند به‌معنای واقعی کلمه دنباس را به پایان برسانند و نابود کنند».

رویترز- فرماندار منطقه می‌گوید شش نفر در حمله موشکی به لویو اوکراین کشته شدند - ماکسیم کوزیستکی، فرماندار منطقه گفت: در حمله موشکی صبح روز دوشنبه به شهر لویو در غرب اوکراین شش نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند. او گفت که سه موشک به تأسیسات زیرساخت نظامی اصابت کرد، در حالی که یک موشک به تأسیسات تعویض لاستیک خودرو اصابت کرده است.

رویترز- تاس: چهار انبار تسلیحات و تجهیزات نظامی در اوکراین منهدم شد- وزارت دفاع روسیه می‌گوید ارتش روسیه با موشکهای اسکندر چهار انبار تسلیحات و تجهیزات نظامی را در اوکراین منهدم کرد.

رویترز- اوکراین پرسشنامه عضویت در اتحادیه اروپا را تکمیل کرد- ایهور ژوفکوا، معاون دفتر رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی، گفت که اوکراین پرسشنامه‌ای که نقطه شروع اتحادیه اروپا برای تصمیم‌گیری درباره عضویت کیف است را تکمیل کرده است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، این پرسشنامه را به زلنسکی در سفرش به کیف در ۸آوریل داد و متعهد شد که تلاش اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا پس از تهاجم روسیه به این کشور، سریعتر آغاز شود.

 

دعوت از رئیس‌جمهور فرانسه برای دیدار از اوکراین

وایر خبرگزاری فرانسه - ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت همتای فرانسوی خود را برای دیدار از اوکراین دعوت کرده است تا خودش شواهد «نسل‌کشی» را که نیروهای روسی مرتکب شده‌اند ببیند، عبارتی که امانوئل ماکرون [از بیان آن] خودداری کرده است. زلنسکی روز جمعه طی مصاحبه‌یی با سی.ان.ان که روز جمعه ضبط ولی یکشنبه پخش گردید گفت: «من دیروز با وی صحبت کردم. من فقط به او گفتم که می‌خواهم بفهمد که این جنگ نیست و چیزی بجز نسل‌کشی نیست. من او را دعوت کردم تا هر وقتی که فرصت داشت به اینجا بیاید. او می‌آید و می‌بیند و مطمئن هستم که به حقیقت پی خواهد برد.

 

تصویری از خرابه‌های شهر ماریوپل

تصویری از خرابه‌های شهر ماریوپل

 

ماریوپل دیگر وجود ندارد

دمیتری کولبا روز یکشنبه ۲۸فروردین در مصاحبه با تلویزیون سی‌بی‌اس گفت که پرسنل باقیمانده نظامی و غیرنظامیان اوکراینی در شهر بندری ماریوپل اساساً به محاصره نیروهای روسیه در آمده‌اند. وی افزود: اوکراینی‌ها به مبارزه خود ادامه می‌دهند. اما این شهر به‌دلیل ویرانی گسترده، عملاً دیگر وجود ندارد.

وزیر خارجه اوکراین می‌گوید کشورش در هفته‌های اخیر به مذاکرات با روسیه در سطح کارشناسی ادامه داده است به امید این‌که یک راه‌حل صلح‌آمیز برای رسیدن به صلح پیدا شود. او اما با اشاره به اهمیت ماریوپل تصریح کرد که قتل‌عام نیروهای اوکراینی در این شهر می‌تواند یک «خط قرمز» باشد که به تلاش‌ها برای دستیابی به صلح پایان خواهد داد.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین شامگاه یکشنبه از حملات موشکی به ماریوپل و بمباران این شهر خبر داد. بر اساس این گزارش، در این حملات از بمب‌افکنهای مافوق صوت استفاده شده و به‌ویژه در نزدیکی این شهر و کارخانه آهن و فولاد آزوفستال حملاتی صورت گرفته است.

کولبا در گفتگو با برنامه خبری روز یکشنبه شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس با اشاره به محاصره این شهر و تلاش ادامه‌دار مردم و ارتش در دفاع از ماریوپل، به عزم روسیه برای نابودی کامل این شهر به هر بهایی اشاره کرد. وزیر خارجه اوکراین در تشریح شرایط جنگی حاکم بر شهر بندری ماریوپل می‌گوید که دیگر شهری به نام ماریوپل وجود خارجی ندارد.

 

تصویری از بمبارانهای سنگین در خارکیف

تصویری از بمبارانهای سنگین در خارکیف

 

بمباران سنگین خارکیف و کی‌یف

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در پیام ویدئویی خود از بمباران شهر خارکیف توسط نیروهای روسی خبر داده و می‌گوید، در رشته حملاتی که به این شهر میلیونی نزدیک به مرز روسیه انجام شده، دست کم پنج نفر کشته و ۱۵نفر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه از چندین مورد آتش‌سوزی در پی حمله به مناطق مسکونی در مرکز این شهر خبر داده است.

اولگ سینگوبوف، رئیس اداره منطقه‌یی خارکیف می‌گوید بخش مرکزی شهر و به‌ویژه بخش‌هایی از مناطق مسکونی این شهر توسط سیستم موشکی دشمن به‌صورت ممتد مورد حمله و گلوله‌باران قرار گرفته است. آقای سینگوبوف می‌گوید در این حملات ۵نفر کشته و ۲۰نفر نیز زخمی شده‌اند.

ایگوی ترخوف، شهردار این شهر هم می‌گوید صبح روز یکشنبه (۲۸فروردین) مناطق مسکونی شهر مورد حمله قرار گرفته و بعدازظهر مناطق مرکزی شهر بمباران شده است.

هم‌چنین روسیه اعلام کرده است که ارتش این کشور در شامگاه یکشنبه ۲۸فروردین به یک کارخانه تسلیحاتی در براوری، در نزدیکی کی‌یف حمله و آن را منهدم کرده است. این سومین حمله به کارخانه‌های مهمات‌سازی در مناطق نزدیک پایتخت اوکراین از جمعه گذشته تاکنون است.

 

خروج کامیونهای متعلق به روسیه و بلاروس از اتحادیه اروپا

خروج کامیونهای متعلق به روسیه و بلاروس از اتحادیه اروپا

 

خروج کامیونهای روسیه و بلاروس از مرزهای اتحادیه اروپا

دولت لهستان روز یکشنبه (۲۸فروردین) اعلام کرد به مدت ۸ساعت زمان خروج کامیونهای متعلق به بلاروس و روسیه از مرزهای اتحادیه اروپا را تمدید می‌کند. این تصمیم بعد از آن گرفته شد که کاروانی از کامیون‌ها پشت مرزهای منتظر اجاره عبور هستند و هنوز نتوانسته‌اند به‌دلیل ترافیک شدید از لهستان خارج شوند.

اتحادیه اروپا یک ممنوعیت کامل برای عبور و مرور کامیونهای حمل و نقل باری متعلق به روسیه و بلاروس اعمال کرده که هدف آن ضربه زدن به اقتصاد این دو کشور و مقابله با تهاجم نظامی روسیه به اوکراین است.

حمله روسیه علیه اوکراین - 0

حمله روسیه علیه اوکراین - 1

حمله روسیه علیه اوکراین - 2

حمله روسیه علیه اوکراین - 3

حمله روسیه علیه اوکراین - 4

حمله روسیه علیه اوکراین - 5

حمله روسیه علیه اوکراین - 6

حمله روسیه علیه اوکراین - 7

حمله روسیه علیه اوکراین - 8

حمله روسیه علیه اوکراین - 9

حمله روسیه علیه اوکراین - 10

حمله روسیه علیه اوکراین - 11

حمله روسیه علیه اوکراین - 12

حمله روسیه علیه اوکراین - 13

حمله روسیه علیه اوکراین - 14
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a7e5d21-2160-4284-82c0-9b98b102dba4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات