728 x 90

پروفسور ایوان ساشا شیهان: جامعهٔ بین‌المللی باید با قدرت‌بخشیدن به مقاومت دمکراتیک ایران یک‌بار برای همیشه به‌تهدید اتمی رژیم ایران پاسخ بدهد

 پروفسور ایوان ساشا شیهان
پروفسور ایوان ساشا شیهان

مقالهٔ پروفسور ایوان ساشا شیهان

در آستانهٔ سال نو میلادی جامعهٔ بین‌المللی باید تصمیم بگیرد

با قدرت‌بخشیدن به مقاومت دمکراتیک ایران و سرمایه‌گذاری روی مردم ایران

برای پیوستن به‌یک انقلاب از طریق سرنگونی رژیم از داخل

یک‌بار برای همیشه به‌تهدید اتمی رژیم ایران پاسخ بدهد

 

پروفسور ایوان ساشا شیهان – مدیر اجرایی دانشکده امور عمومی و بین‌المللی در دانشگاه بالتیمور در مقاله‌یی در ایشیوز اینسایتز ۷دی‌ماه ۱۴۰۰ نوشت:

در حالی که مقامات غربی به اولویت‌های استراتژیک سال۲۰۲۲ فکر می‌کنند، برنامه اتمی (رژیم) تهران در صدر فهرست نگرانی‌های جهانی اغلب تحلیلگران امنیتی قرار دارد. از زمان توقف پایبندی (رژیم) به‌برجام بلافاصله پس از خروج آمریکا، جمهوری اسلامی برنامهٔ اتمی خود را بسیار فراتر از سقف تعیین‌شده قبل از سال۲۰۱۵ گسترش داده است.

پیش از بازگشت به‌وین، نمایندگان آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان اعلام کردند که در صورت اصرار جمهوری اسلامی بر به‌تعویق انداختن روند، تحمیل عواقب بر (این رژیم) ضروری است. اما یک ماه بعد، آن تأخیر هنوز به‌عواقبی منجر نشده است. تعداد کمی از تحلیلگران (اقدام) نظامی را راه‌حل بحران اتمی (رژیم) ایران می‌دانند. هم‌چنین هر کسی که رژیم را مطالعه کرده باشد، مذاکرات بی‌پایان یا اعمال مجدد تحریم‌ها را به‌تنهایی برای محدود کردن تلاش‌های اتمی (حکومت) تهران کافی نمی‌داند. اما مقام‌های غربی ساده‌لوح خواهند بود اگر فکر کنند هیچ جایگزین معتبری برای سران جنگ‌طلب این رژیم مذهبی وجود ندارد، به‌ویژه در زمانی که سیاست‌گذاران بهترین چشم‌انداز تغییر در ایران را در چهار دههٔ گذشته نادیده گرفته‌اند؛ یعنی خود مردم ایران.

پروفسور ایوان ساشا شیهان افزود: از اواخر سال۲۰۱۷، (ایران) شاهد دست‌کم دو قیام در سراسر کشور و اعتراضات گستردهٔ بی‌شماری از جمله تحریم گستردهٔ انتخابات ژوئن۲۰۲۱ بوده است که ابراهیم رئیسی را به‌قدرت رساند.

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب آلترناتیو پیشرو و دمکراتیک ایران، شورای ملی مقاومت در همان زمان پیش‌بینی کرد که دوران رئیسی با افزایش بی‌سابقه «خصومت و دشمنی بین رژیم ایران و جامعه» تعریف خواهد شد. گزارشهای اعتراضات گستردهٔ کارگران، کشاورزان، دانشجویان و سایرین این پیش‌بینی را در چند ماه گذشته تأیید کرده است.

استمرار افزایش این ناآرامی‌ها نشان‌دهندهٔ یک فرصت حیاتی برای هماهنگی میان دشمنان خارجی و داخلی حکومت تهران است. سازمان مجاهدین خلق ایران، بزرگ‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین اپوزیسیون در شورای ملی مقاومت، مدت‌هاست درپی تغییر رژیم به‌دست مردم ایران است.

در آستانهٔ سال نو (میلادی) جامعهٔ بین‌المللی باید تصمیم بگیرد که با قدرت‌بخشیدن به مقاومت دمکراتیک ایران و سرمایه‌گذاری روی مردم ایران برای پیوستن به‌یک انقلاب از طریق سرنگونی رژیم از داخل، یک‌بار برای همیشه به‌تهدید اتمی (رژیم) ایران پاسخ بدهد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8053f6c-a27d-474b-b512-df30b557d089"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات