728 x 90

مذاکرات رهبران آمریکا و چین در پکن درباره کره شمالی ‎

دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از چین
دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از چین
رئیس‌جمهوری چین، در جریان دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، که روز چهارشنبه 17آبان وارد پکن شد، بر خلع‌ سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره، از طریق گفت‌وگو، تأکید کرد. تلویزیون دولتی چین، گفت در این دیدار، دونالد ترامپ از شی جین پینگ خواسته‌است برای حل بحران اتمی در شبه‌جزیره کره، «سخت» و «سریع‌تر» اقدام کند. رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌تر از توکیو و سئول دیدار کرده بود و در حال انجام سفری ۱۲روزه به کشورهای آسیایی‌ست. وی پس از چین به ویتنام و فیلیپین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ وارد چین شد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه برای یک دیدار رسمی و سفری دو روزه وارد چین شد. گفتگو درباره کره شمالی از مهمترین محورهای این سفر اعلام شده است.

دونالد ترامپ، روز چهارشنبه طی سخنانی در مجمع ملی کره جنوبی، با هشدار به کره شمالی نسبت به توسعه سلاحهای هسته‌یی گفت: «این کار برایتان امنیت نمی‌آورد بلکه رژیم شما را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی که در جمع نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان کره جنوبی ایراد شد، خطاب به کیم جونگ اون گفت: «ما را دست‌کم نگیرید و (صبر) ما را امتحان نکنید.»

دونالد ترامپ: «توانایی حمله داریم، اما امیدواریم (کره شمالی) پای میز مذاکره بیاید»

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سئول ضمن تأکید بر توانایی نظامی آمریکا برای برخورد احتمالی با کره شمالی، ابراز امیدواری کرد این کشور به میز مذاکره بازگردد.

وی روز سه‌شنبه ۱۶آبان ۹۶ در کنفرانس خبری به همراه همتای کره جنوبی خود در سئول بار دیگر تأکید کرد، گزینه نظامی نیز در کنار دیپلوماسی برای مهار برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی در دستور کار است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «غیرقابل قبول است که کشورهایی به این رژیم خطرناک کمکهای تسلیحاتی و مالی می‌کنند. در حین تلاش برای حل این مشکل با استفاده از تمامی ابزارهای موجود به غیر از اقدام نظامی، آمریکا آماده است در صورت لزوم، برای دفاع از خود و متحدانش از طیف وسیعی از توانایی‌های نظامی بی‌بدیل خود استفاده کند».

دونالد ترامپ هم‌چنین با بیان این‌که «قدرت نظامی آمریکا پیونگ یانگ را مجبور به مذاکره خواهد کرد»، گفت: به باور من، آنها قدرت بی‌بدیل ما را درک می‌کنند. هرگز چنین قدرتی وجود نداشته است. می‌دانید که ما سه ناو هواپیمابر که بزرگترین در جهان هستند، هم‌اکنون در منطقه مستقر کرده‌ایم. ما هم‌چنین یک زیردریایی اتمی هم مستقر کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور کره جنوبی نیز در این کنفرانس بر راه‌حل صلح‌آمیز در مقابل تهدیدات پیونگ یانگ تأکید کرد و گفت: ما امروز، بحث روشنی درباره قدرت اتحاد آمریکا – کره جنوبی داشتیم. ما، همچنین، بر سر راه‌حل صلح‌آمیز برای حل تهدیدهای اتمی کره شمالی و برقراری صلحی پایدار در شبه جزیره کره توافق کردیم. وی همچنین، از کره شمالی خواست که بلافاصله به آزمایشهای اتمی و موشکی خود پایان دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/274cba26-4e20-4280-afdc-73639dfc6ed4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات