728 x 90

پرسش و پاسخ مجلس عوام انگلستان در مورد فعالیت‌های سپاه پاسداران در منطقه و جهان

آقای اندرو گوین،جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلستان وباب بلکمن
آقای اندرو گوین،جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلستان وباب بلکمن

سایت مجلس عوام انگلستان روز سه‌شنبه ۲۳خرداد جلسه پارلمانی پیرامون نقش سپاه پاسداران در سالهای اخیر و فعالیتهای سپاه پاسداران در خاورمیانه و در سطح جهانی را منتشر کرد. نمایندگان با طرح سؤالات خود از جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان موضع دولت را پیرامون این موضوع خواستار شدند.

-وزیر خارجه انگلستان آقای جیمزکلورلی

پرسش مطرح شده: ارزیابی اخیر او [وزیر خارجه انگلستان] از پیامدهای سیاستهایش در قبال فعالیت‌های سپاه پاسداران در (الف) خاورمیانه و (ب) در سطح جهانی چیست؟

 جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلستان: آقای رئیس، انگلستان به‌طور مرتب تأثیرات فعالیت‌های بی‌ثبات کننده سپاه پاسداران علیه منافع انگلستان و اتباع انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. ما به‌صورت تنگاتنگ با شرکای‌مان برای جلوگیری از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده سپاه پاسداران، از جمله کشف و ضبط تسلیحات ایران در خلیج‌فارس و تکثیر تسلیحات در روسیه همکاری می‌کنیم. انگلستان سپاه را به‌طور کامل تحریم می‌کند.

-باب بلکمن

باب بلکمن: او آگاه است که رژیم به خود می‌بالد که موشک‌های مافوق صوت آنها می‌توانند در ۴۰۰ثانیه تل آویو را مورد اصابت قرار دهند، محدودیتهای برجام در ماه اکتبر به پایان می‌رسد، و روایاتی وجود دارد که دانشگاه‌های بریتانیا در تحقیقاتی شرکت کرده‌اند که منجر به ساخت پهپادهایی شده که برای حمله به مواضع اوکراین از روسیه استفاده می‌شود. بنابراین آیا او متعهد خواهد شد که تضمین کند که هیچ‌یک از سازمانهایی که در هر کدام از این فعالیت‌ها دخیل هستند از لیست خارج نشوند و در مورد موضوع دانشگاههای ما تحقیق کند و در نهایت سپاه را به‌طور کامل لیست‌گذاری تروریستی کند؟

 جیمز کلورلی: من از گزارشهایی که دوست گرامی‌ام مطرح می‌کند، مطلع هستم و البته ما در حال بررسی آن هستیم. ما هم‌چنان بر تعهد خود مبنی بر این‌که ایران نمی‌تواند به یک کشور دارای سلاح هسته‌یی تبدیل شود، پایدار هستیم و ما تضمین خواهیم کرد که با نزدیک شدن بندهای با تاریخ انقضاء در برجام، اقدامات تکامل‌یافته‌ای را برای اطمینان از این‌که این موضوع هم‌چنان صدق می‌کند، انجام دهیم. او می‌داند که ما لیست‌گذاریها را به‌طور مداوم تحت بررسی قرار می‌دهیم.

-آقای اندرو گوین Andrew Gwynne از حزب کارگر

آقای اندرو گوین Andrew Gwynne از حزب کارگر: وزیر خارجه اطلاع دارد که نگرانی‌هایی در سراسر مجلس عوام در مورد عوامل ایرانی مرتبط به دولت در اینجا در بریتانیا و تهدیدهایی که آنها علیه فعالان ایرانی می‌کنند که از وطنشان به‌خاطر اذیت و آزار به انگلستان آمده‌اند، وجود دارد. او هم‌چنین از احساسات قوی در رابطه با لیست‌گذاری تروریستی اطلاع دارد. ولی سؤال من این است که وزارت‌خارجه ارزیابی‌اش از برقراری مجدد روابط بین عربستان سعودی و رژیم ایران چیست؟ و آیا او با کسی در عربستان سعودی در این رابطه صحبت کرده است؟

 جیمز کلورلی: در مورد این نکته من گفتگوهایی هم با سفیر عربستان در انگلستان و هم‌چنین وزیر خارجه عربستان در مورد این موضوع داشته‌ام. آنها در حال تلاش برای دائمی کردن آتش‌بس در یمن به سمت یک توافق کامل صلح هستند. و اگر این موضوع عملی شود ما خیلی خوشحال خواهیم شد که از این فعالیت‌ها حمایت کنیم. ما در رابطه با رفتار منطقه‌ای ایران بسیار عمیق دخیل هستیم. و در رابطه با تهدیدات علیه اتباع انگلیسی اینجا در بریتانیا وزارت‌خارجه یک رابطه تنگاتنگ با وزارت کشور در مورد این موضوع مشخص دارد تا ما بتوانیم هم اقدامات دفاعی و هم‌چنین اقدامات بین‌المللی در مورد این موضوع را هماهنگ کنیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d852239-61b0-4382-88ad-dcdf03a5083f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات