728 x 90

پرداخت رشوه و تخلفات ارزی توسط مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه

نیشکر هفت‌تپه
نیشکر هفت‌تپه

امید اسدبیگی، مدیرعامل کارخانه نیشکر هفت‌تپه به پرداخت رشوه و تخلفات ارزی متهم شده است و دادگاه رسیدگی به اتهامات وی برگزار شد.
این کارگزار رژیم در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی پرونده‌اش مورد بررسی قرار می‌گیرد و به همراه ۲۳متهم دیگر به تخلفات ارزی گسترده در قالب یک شبکه ارتشا متهم شده است.
اسدبیگی بر اساس کیفرخواست نماینده دادستان رژیم متهم شده است که برای «کارگزاری بانک مرکزی و تخصیص نوع ارزهای دولتی برای واردات خط تولید شرکت» به یکی از کارمندان بانک مرکزی رشوه پرداخت کرده است.
نماینده دادستان رژیم در جلسه اول دادگاه گفت: «اسد بیگی امروز متهم به یک میلیارد و ۴۰۰ و اندی میلیون دلار اخلال ارزی است. او ارز می‌گرفت و کالا نمی‌آورد.»
نماینده دادستان رژیم، گفته که اسدبیگی در چند مورد دیگر بیش از هزار سکه بهار آزادی به کارمندان بانک مرکزی، وزارت کشاورزی و وزارت صنعت رشوه داده است.
دادستان رژیم هم‌چنین او را متهم کرده است که در چند مورد دیگر یک و نیم میلیارد تومان پول نقد و ۱۱۲هزار دلار دیگر رشوه داده است.
امید اسدبیگی شرکت نیشکر هفت‌تپه را با پیش‌پرداختی ۶میلیارد تومانی در زمستان سال۹۴ خریداری کرد.
گفتنی است که شرکت نیشکر هفت‌تپه در طول مدیریت او دچار مشکلات فراوانی شد و بارها شاهد اعتصاب کارگرانش بود و برخی فعالان کارگری به جرم اعتراض به وضعیت این شرکت حکم زندان دریافت کردند.
کارگران محروم شرکت نیشکر هفت‌تپه که در روزهای اخیر بارها و بارها تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند، می‌گویند امید اسدبیگی در جریان رسیدگی به پرونده‌اش به این شرط آزاد شد تا دستمزد کارگران را بپردازد اما این کار را انجام نداده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e123004a-4ba9-4950-afcd-e77e7a87f8f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات