728 x 90

پرداخت ۷۰ الی ۷۵ خودرو شاسی بلند به اعضای مجلس، باج چشم‌پوشی از استیضاح!

باج خودرو شاسی بلند برای توقف استیضاح
باج خودرو شاسی بلند برای توقف استیضاح

طی روزهای اخیر استیضاح وزیر صمت دولت آخوند جلاد رئیسی خبرساز شده است. در تاریخ ۴اردیبهشت ماه سایت جماران در مورد استیضاح وزیر صمت نوشت: «نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت با وجود انصراف تعداد قابل توجهی از نمایندگان، هیأت رئیسه مجلس بدون توجه به آن، استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت را با ۴۰ امضا اعلام وصول کرد حال آن که باید استیضاح با ۱۸ امضا اعلام وصول می‌شد».

سایت حکومتی اقتصاد نیوز در روز ۴اردیبهشت اضافه کرد: «نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ۲۲نفر از استیضاح کنندگان وزیر صمت پیش از اعلام وصول استیضاح از استیضاح وی انصراف دادند اما هیئت‌ رئیسه بدون توجه به این انصراف، درخواست استیضاح را با ۴۰ امضاء اعلام وصول کرد».

 

تا اینجای کار مشخص است که ۴۰ نماینده مجلس ارتجاع خواهان استیضاح وزیر صمت شده‌اند. اما در میانه کار ۲۲تن از این تصمیم خود انصراف داده‌اند.

 

اهدای ۷۰ تا ۷۵ خودرو شاسی بلند

سایت همشهری (۷اردیبهشت) در گزارش اذعان کرد که برای انصراف از استیضاح وزیر صمت دولت رئیسی جلاد ۷۰ تا ۷۵ خودرو شاسی بلند به نمایندگان مجلس ارتجاع باج داده شده است. این سایت حکومتی به‌نقل از علیرضا بیگی نوشت: «احمد علیرضابیگی با تأیید اظهاراتش درباره اهدای خودرو به برخی نمایندگان گفت: بدیهی‌ترین و روشن‌ترین موضوع این است که بین ۷۰ تا ۷۵دستگاه خودرو بین کارکنان مجلس و نمایندگان تقسیم شده است. این موضوع سبب شده است بده بستان نامتعارفی میان ما در مجلس به‌عنوان دستگاه نظارتی و خودروساز اتفاق بیفتد.

علیرضابیگی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌تواند اسامی برخی دریافت کنندگان خودرو را در این بده بستان اعلام کند، بیان داشت: اکثریت مجلس مرتکب این مسأله نشده است و اکنون نوبت نمایندگان است که برائت خود را از این موضوع اعلام کنند و بگویند و بخواهند مشخص شود چه کسانی این خودرو‌ها را دریافت کرده‌اند تا کلیت مجلس زیر سؤال نرود.

 

علیرضا بیگی برای لاپوشانی فساد سیستماتیک در میان باندهای ارتجاع گفت: «عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا اعضای هیأت‌رئیسه کمیسیون‌هایی که با موضوع استیضاح وزیر صمت در ارتباط هستند نیز این خودرو‌ها را دریافت کرده‌اند یا نه؟ گفت: نمی‌خواهم وارد این مباحث و جزئیات شوم. توضیح درباره این موضوع برعهده دستگاههای نظارتی است که مشخص کنند چه کسانی این خودرو‌ها را دریافت کرده‌اند. از دادستان کل به‌عنوان مدعی‌العموم خواهش کردم که به این مسأله ورود کنند که چه‌کسی یا کسانی نظاره‌گر چنین ظلم فاحشی در حق ملت ایران هستند.

علیرضابیگی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است نمایندگانی که خودرو دریافت کرده‌اند از کسانی انتخاب شده باشند که نظر آنان می‌تواند بر رأی نمایندگان تأثیر بگذارد، اظهار داشت: بالاخره این‌ها که عاشق چشم و ابروی کسی نیستند. این خودرو‌ها در اختیار کسانی قرار داده شده است که می‌توانند اثری در رأی نمایندگان داشته باشند.

 

چنان‌چه از اظهارات این نماینده مجلس رژیم مشخص است دولت رئیس جلاد در میان تلاطم بحرانهای متعدد با دادن باج به استیضاح کنندگان در پی دور زدن باندهای چپاولگر خامنه‌ای است که هدف‌شان چیزی جز پر کردن ذخایر خودشان نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/220ff9cb-6353-4ee8-83f6-1516ae5965d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات