728 x 90

پاکستان، نماینده خامنه‌ای را به پولشویی متهم کرد

خامنه‌ای و پولشویی
خامنه‌ای و پولشویی

به گزارش سایت عرب نیوز روز شنبه ۲۰فروردین آژانس تحقیقات فدرال خبر از انتقال مقدار هنگفتی پول به‌طور غیرقانونی بین پاکستان و رژیم ایران داد.

این موضوع پس از دستگیری اعضای گروه شبه‌نظامی تیپ زینبیون تحت حمایت رژیم ایران که در سوریه برای این رژیم  علیه نیروهای انقلابی می‌جنگیدند توسط پلیس پاکستان آغاز شد.

در اسنادی که دادگاهی در اسلام‌آباد اخیراً توسط توسط بازرسان پاکستانی ارائه شده نشان می‌دهد که یک شبکه پولشویی در پاکستان "مقدار هنگفتی" از وجوه نامشروع را به ایران منتقل کرده است که نماینده ولی‌فقیه ایران در میان دریافت کنندگان آن است.

گزارشهای تحقیقاتی و گزارشهای چت واتس‌اپ - که همگی توسط عرب نیوز مشاهده شده و توسط مقامات امنیتی تأیید شده‌اند - نشان می‌دهند که اعضای این شبکه در هفت سال گذشته بین پاکستان، ایران و عراق فعالیت داشته‌اند.

برگه تفهیم اتهام مورخ ۱۰فوریه ۲۰۲۲ که توسط آژانس تحقیقات فدرال FIA به دادگاهی در کراچی ارائه شده آمده است، "در بررسی دقیق، ثبت شده است که مقدار هنگفتی ارز خارجی از طریق معاملات غیرقانونی برات/حواله به داخل/خارج پاکستان ارسال شده است."

برات/حواله راه‌های غیررسمی برای انتقال پول نقد از طریق مرزها هستند - هر دو در پاکستان غیرقانونی هستند. اسناد FIA می‌گوید که این گروه از زائرانی که به شهرهای نجف عراق و قم در ایران سفر می‌کردند نیز برای قاچاق پول استفاده می‌کردند.

یکی از دریافت کنندگان این انتقال، بر اساس برگه اتهام، ابوالفضل بهاءالدینی، نماینده سابق علی خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم ایران در پاکستان بود.

رضا یکی از ۱۳ نفری بود که در جریان یورش‌ها در کراچی در ژانویه امسال به اتهام پولشویی و "ارتباط با یک سازمان اطلاعاتی خارجی" دستگیر شدند.

شهادت وی منجر به دستگیری شخص دیگری به نام سید وصال حیدر نقوی، یکی از مقامات دولتی شد که به‌گفته وی از دستیاران بهاالدینی بود.

در برگه اتهامات FIA آمده است: «متهم علی رضا هم‌چنین فاش کرد که ماهانه ۲۰۰هزار دلار از طریق نماینده خود سید وصال حیدر نقوی به آقا عدلفضل (ابوالفضل) بهاءالدینی می‌داده است. اما در این برگه زمان و مدت دریافت را مشخص نکرده است.

یک منبع در ایران به عرب نیوز گفت که بهاءالدینی قبلاً، به احتمال زیاد بین اوت ۲۰۲۱ تا فوریه امسال، پاکستان را ترک کرده بود.

FIA قرار است اتهامات موجود در برگه اتهام اولیه را با تجزیه و تحلیل قانونی داده‌های تلفن همراه تکمیل کند. با این حال، مطالبی که قبلاً تجزیه و تحلیل شده نشان می‌دهد که رازا Raza هم‌چنین پول نقد - توسط FIA تخمین زده حدود ۳۰.۸ میلیون روپیه (۱۶۴۰۰ دلار) - به یک شبکه تلویزیونی محلی پاکستان و ۱میلیون روپیه به یک مدرسه یا مدرسه دینی مستقر در اسلام‌آباد، متعلق به رهبر یک حزب سیاسی مذهبی - منتقل کرده است

در برگه اتهام آمده است که نقوی «مبلغ هنگفتی را به شکل دلار از طریق معاملات غیرقانونی حواله به ایران فرستاده است».

رضا و نقوی هر دو پس از رد درخواست آنها از سوی دادگاه برای گذاشتن وثیقه در حالی که تحقیقات در حال انجام است، هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برند.

تحقیقات در مورد شبکه پولشویی پس از آن آغاز شد که پلیس در کراچی چندین عضو یک گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران، تیپ زینبیون را در دسامبر ۲۰۲۰ و ژانویه ۲۰۲۱ دستگیر کرد.

یکی از مقامات مرتبط با این تحقیقات که خواست نامش فاش نشود، گفت: «این شبکه در جریان تحقیقات از شبه‌نظامیان زینبیون در کراچی شناسایی شد.

عرب نیوز نوشت: گمان می‌رود که تیپ زینبیون اعضای جوان جامعه شیعیان پاکستان را برای جنگ در سوریه فرستاده است. این سازمان در سال۲۰۱۹ در لیست سیاه مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت.

وزارت کشور پاکستان، مدیر کل FIA، و مدیر آژانس در استان سند، جایی که همه بازداشتها در آن صورت گرفت، به‌رغم تلاش‌های مکرر، برای اظهارنظر در دسترس نبودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f933fa42-f966-4ad5-b0c7-df6af9b2fc07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات