728 x 90

پانزدهمین دورهٔ بین‌المللی المپیاد نجوم و اختر فیزیک در گرجستان - پخش بروشورهایی در حمایت امیرحسین مرادی و علی یونسی

زندانیان سیاسی علی یونسی و امیرحسین مرادی
زندانیان سیاسی علی یونسی و امیرحسین مرادی

پانزدهمین دورهٔ بین‌المللی المپیاد نجوم و اختر فیزیک در گرجستان

۲۱ اوت ۲۰۲۲

پخش بروشورهایی در حمایت از دو دانشجوی نخبه زندانی رژیم آخوندی

امیرحسین مرادی و علی یونسی

همزمان با برگزاری پانزدهمین دورهٔ بین‌المللی المپیاد نجوم و اختر فیزیک در کشور گرجستان، تعدادی از مدافعان حقوق‌بشر گرجستانی بروشورهایی در حمایت از دو دانشجوی نخبه زندانی علی یونسی، برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک در سال٢٠١٨ در کشور چین و امیرحسین مرادی برنده مدال نقره المپیاد فیزیک کشوری، در بین شرکت‌کنندگان این المپیاد توزیع کردند. آنها ضمن محکوم کردن دستگیری و شکنجه این دو دانشجوی نخبه خواستار آزادی آنان شدند.

در این بروشورها تاریخ بازداشت، وضعیت نگهداری در سلول‌های انفرادی ۲۰۹ و شکنجه‌هایی که این دو دانشجو در طول مدت سه سال بازداشت متحمل شدند توضیح داده شده بود.

المپیاد بین‌الملی نجوم و اخترفیزیک امسال قرار بود در کشور اوکراین برگزار شود اما به‌دلیل حمله روسیه به اوکراین، این مسابقات به دانشگاه بین‌المللی شهر کوتاسی ( ( Kutaisi international university در کشور گرجستان منتقل شد. این المپیاد از روز ۱۴اوت به مدت یک هفته برگزار شد و ۲۵۰شرکت‌کننده از ۴۶کشور در المپیاد بین‌المللی امسال حضور داشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3e35cef-ba7a-481c-a41e-0721cb774cf8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات