728 x 90

به پاس جاودانگی مرجان

به پاس جاودانگی مرجان
به پاس جاودانگی مرجان

همچون مرجان جانانه بایستیم و جاودانه بمانیم

از راه و رسم مرجان بیاموزیم و جانانه بمانیم

مرجان با ایستادگی در برابر فاشیسم دینی به آرمان آزادی متعهد و برای همیشه جاودانه شد. مرجان مهربان، شجاع، صبور، باوقار و مقاوم، صمیمی و صادق بود.

«مهربان» را باید معنی کرد . مهربان را باید در لحظه تصمیمها و عمل کردها جستجو کرد. مهربانی که در وجودش، در صدایش و شعرهایش شعله می‌کشید. مهربانی که سالها پس از آزادی از اسارت زندانهای خمینی هنوز در بیان خاطراتش از الهه ۱۴ساله شعله می‌کشید. الهه‌ای گریان که هنگام رفتن برای اعدام گریه می‌کرد و مادرش را که در بند دیگری زندانی بود می‌خواست. مادری که بعد ها نیز اعدام شد.

بله! باید مانند مرجان بود که در هر لحظه در ارزشهای مقاومت و مجاهدین مهربانی را شناخت و معنی کرد. بار سنگینی این لحظه هاست که پس از سالها در انتخاب راه، مهربانی را معنی می‌کند، در کنار مقاومت مردم ایران و مجاهدین ایستادن و آن هم جانانه ایستادن.

هم‌چون مهربانی، شجاعت را هم باید معنی کرد . آن هم به سبک مرجان. تا آن جا که قسم خورده بود حتی یک اشک در دستگیری‌اش تا تحمل زندان نریزد و نریخت .

مرجان تنها زمان آزاد شدن از زندان در جدا شدن از هم بندی‌هایش اشک ریخت. جدا شدن از همان زنان مجاهد که مرجان با فروتنی و افتخار می‌گفت که چقدر از آنان آموخته بود.

صبور و با وقار چون مرجان. چرا که صدای مرجان ۲۳سال در سکوت باقی ماند. مرجان از نظر دیکتاتوری حاکم با خواندن ترانه‌ای به نام «ای شکسته تو شکستی» از شادروان عماد رام مرتکب «جرم» شده بود چرا که در دوران سیاه حکومت خمینی از وطن گفتن جرمی بزرگ محسوب می‌شد و البته مرجان سرفرازانه به این جرم یعنی مبارزه برای آزادی افتخار می‌کرد.

خانم رجوی در یکی از سخنرانی هایشان گفته بودند که: «اگر مبارزه برای آزادی جرم هست ما به این جرم افتخار می‌کنیم»

البته این استقامت و پایداری مرجان از عشق به مجاهدین خلق و به‌خصوص خانم مریم رجوی و رهبر کبیر مقاومت آقای مسعود رجوی بود که سرچشمه می‌گرفت.

به نظر مرجان عملکرد رژیم جهل و جنایت خمینی هیچ ارتباطی با دین اسلام نداشت . همان‌گونه که پادشاهان مستبد حاکم بر ایران خود را ظل الله یا سایه خدا می‌دانستند. به اعتقاد او شاه و شیخ هیچ وقت اعتقادی به دین و آخرت و انسانیت نداشتند، از صفویه گرفته تا همین رژیم آخوندی، دین فقط یک دکان بوده است . او هم‌چنین معتقد بود که خانم رجوی سالها در جدایی دین از دولت تکیه می‌کنند و در تلاشند که این سلاح فریب و دجالیت که سالیان طولانی وسیله غارت ملت ایران شده است را از دست این جنایت پیشگان فریبکار بگیرند تا راه استقرار یک حکومت دموکراتیک مبتنی بر منشور جهانی حقوق‌بشر برای یک ایران آزاد و مستقل باز شود.

مرجان الگوی صمیمیت و استقامت و صداقت به‌معنی واقعی کلمه در حفظ ارزشهای مجاهدین و مقاومت مردم ایران بوده است.

رفتن هر یک از اعضای مقاومت باید پیامی برای بازماندگان داشته باشد. در میان مقاومتی که افرادش عالی‌ترین ارزش‌ها را می‌توانند در خود و اطرافیان رشد دهند، پیوندها از نوع ژنتیک و قبیله‌ای و عشیرتی نیست بلکه پیوندی است عقیدتی که ریشه در آگاهی و خرد دارد. پیوندهای قبیله‌ای ناپایدار و کوتاه هستند و با جهان مادی و فیزیکی به مرور از بین می‌روند .

تنها ارزشها ماندگارند و در راه ارزشها جانانه ماندن جاودانگی می‌آورد. مرجان جاودانه شد زیرا که جانانه در راه ارزشهای مقاومت در کنار مردم و رهبران مقاومت مردم ایران با مهربانی، صداقت و وقار و شجاعت و استقامت، جانانه ماند.

برعهده تک‌تک ماست که آنچه را مرجان در میانمان باقی گذاشته است به‌خوبی پاس داریم. از او در لحظات انتخاب عمل و تصمیم‌گیریها بیاموزیم و ما نیز جاوید بمانیم. در مسیر ارزش‌ها و خوبیها جانانه بایستیم . آنان که تزویر و ریا کردند در چاله شاه و شیخ و در صف نامردمی‌ها و میدان ریاکاری درجا زدند.

خوبیها فقط یک صف دارد و ارزشهای آن در مبارزه با خط سرخ نه شاه و نه شیخ مشخص می‌شود.

صداقت و صمیمیت را از مرجان بیاموزیم و در مسیر خوبیها جانانه باشیم .

ضمن تسلیت به آقای فریدون ژورک و همه اعضای مقاومت، با مرجان عزیز عهد کنیم که ارزش هایش را بیش‌از‌پیش در ارزشهای مجاهدین و مقاومت مردم ایران و آثارش جاودانه پاس داریم.

افسانه اسکویی

۸ژوئن ۲۰۲۰

مسئولیت محتوای مطالب وارده برعهده نویسنده است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5735978-0b56-444f-bfa2-b16cb1c7f6d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات