728 x 90

تصویب لایحهٔ حمایت از تروریسم و خیانت به دموکراسی و حقوق‌بشر در کمیتهٔ خارجی مجلس بلژیک

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تصویب لایحهٔ حمایت از تروریسم و خیانت به دموکراسی و حقوق‌بشر در کمیتهٔ خارجی مجلس بلژیک

با ۱۰رأی موافق ائتلاف دولتی و ۱ممتنع و ۵رأی مخالف و ارجاع به پارلمان برای رأی‌گیری و تعیین‌تکلیف نهایی

مقاومت ایران به‌عنوان نخستین قربانی تروریسم و اعدام و قتل‌عام از همهٔ راههای قانونی و سیاسی اقدام می‌کند

 

کمیته امور خارجی پارلمان بلژیک بعد از دو جلسه پر تشنج در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵تیرماه و پس از ساعتها بحث و جدل، ”معاهده انتقال محکومان“ بین رژیم آخوندی و دولت بلژیک را با ۱۰رأی موافق و ۱ممتنع از جانب ائتلاف دولتی و ۵رأی مخالف تصویب کرد و آن را برای رأی‌گیری و تعیین‌تکلیف نهایی به جلسه عمومی پارلمان ارجاع داد.

به‌دلیل حساسیت مباحث کمیته خارجی، به درخواست اپوزیسیون همهٔ متون و بحثهایی که در کمیته خارجی انجام شده باید تدقیق و به‌طور مکتوب به پارلمان ارائه شود. در نتیجه، جلسه عمومی پارلمان که قرار بود پنجشنبه ۱۶تیر برگزار شود به پنجشنبه ۲۳تیر موکول شد.

در جریان این بحثها اکثر اعضای کمیته خارجی به‌شدت معامله با رژیم ایران را مورد انتقاد قرار دادند و آنرا شرم‌آور و زمینه‌ساز اقدامات تروریستی بیشتر در بلژیک و اروپا توسط رژیم آخوندی توصیف کردند. اما وزیر دادگستری تحت عنوان ضرورت‌های ”امنیت ملی“، اعضای ائتلاف حکومتی را به دادن رأی مثبت فراخواند.

با این‌که تلاش شده بود این معامله شرم‌آور با چراغ خاموش و مخفیانه پیش برود و با قید فوریت و پنهان کردن آن در بین چند قرارداد دیگر، به خورد پارلمان داده شود، اما افشاگریها و کارزار جهانی همبسته و گسترده و تجمع‌ها و تحصن و تظاهرات هموطنان آزاده در ۱۶کشور، زد و بند را رسوا و به کلی نامعتبر و نامشروع کرد. ایرانیان آزاده در فرصت بسیار اندک در بلژیک، اتریش، فرانسه، سوئد، آمریکا، آلمان، نروژ، ایتالیا، کانادا، هلند، دانمارک، انگلستان، استرالیا، رومانی، سوئیس و لوکزامبورگ قویاً به اعتراض برخاستند.

در همین فاصله کوتاه با تلاش‌های بی‌وقفهٔ مقاومت ایران بسیاری قانونگذاران و شخصیتهای سیاسی در ۲۴کشور شامل آمریکا و کانادا و استرالیا و کشورهای اروپایی با نامه‌ها و موضع‌گیریهای قاطع و روشن و عاری از ابهام به کارزار جهانی مقابله با این معامله کثیف پیوستند. اعضای سنا و کنگره آمریکا، پارلمان اروپا و مجالس اروپایی، گروه‌های پارلمانی دوستان ایران آزاد در ۱۴کشور، گروهی از برجسته‌ترین حقوقدانان و صدها شخصیت سیاسی و مذهبی و علمی از جمله پرفسور جان متر مدیر پروژه عظیم جیمز وب و برنده جایزه نوبل در بیانیه‌ها و نامه‌های خود به رئیس و اعضای پارلمان بلژیک و نخست‌وزیر و وزیر دادگستری این کشور، تقدیم قاتلان و عاملان توطئهٔ جنایت بزرگ تروریستی در گردهمایی مقاومت ایران به آمران آنها در ایران را به‌شدت محکوم کردند و خواستار توقف آن شدند.

کارزار جهانی از سوی مقاومت ایران با کمک و همراهی حقوقدانان بین‌المللی و احزاب و نمایندگان اپوزیسیون در پارلمان بلژیک و شخصیت‌های سیاسی و قانونگذاران در اروپا و آمریکا برای ممانعت از معاملهٔ شرم‌آور با شدت هر چه تمامتر ادامه می‌یابد.

خانم مریم رجوی با تأکید بر ادامهٔ کارزار جهانی و با قدردانی مجدد از همه هموطنان و پارلمانترها و حقوقدانان و شخصیتها و احزاب سیاسی که در این کارزار شرکت دارند، ایستادگی آنان را در برابر حراج ارزش‌ها و حکومت قانون ستود و نشانهٔ بیداری وجدان جامعهٔ بشری دانست.

خانم رجوی بار دیگر تأکید کرد مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران ادامهٔ کارزار در برابر فاشیسم دینی و زد و بند با آن را وظیفهٔ خود می‌دانند و در این راستا تا آنجا که در توان دارند از هر طریق سیاسی و حقوقی به هر قیمت تلاش خواهند کرد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵ تیر ۱۴۰۱ (۶ ژوئیه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80926dea-1de2-4cf2-b515-07cae4b0da94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات