728 x 90

وزیر دفاع آمریکا: به رژیم ایران هشدار داده‌ایم که پاسخگوی شرارت هایش باشد

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا

وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه ششم شهریور گفت، به رژیم ایران هشدار داده شده است که باید پاسخگوی رفتار و «شرارت‌های خود» در منطقه باشد.

جیمز متیس گفت: رژیم ایران اگر چه از رفتارهای تهاجمی خود کاسته و کمتر میل به تقابل دارد، اما هنوز بزرگ‌ترین عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است.

جیمز متیس در نشستی خبری با ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در پنتاگون گفت: «به رژیم ایران درباره شرارتهایی که هم‌چنان در منطقه انجام می‌دهد هشدار داده شده است، درباره قتل‌هایی که مرتکب شده‌اند، کاری که همراه با اسد در سوریه انجام می‌دهند، تهدیدشان به بستن تنگه هرمز و حمایت‌شان از حوثی‌ها با موشکهایی که به عربستان سعودی شلیک می‌شود».

وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد واشنگتن این رفتار را تحمل نمی‌کند و ایران باید پاسخگوی همه این اقدامات باشد.

آمریکا بر خروج کامل نیروهای رژیم ایران از سوریه تأکید دارد. واشنگتن همچنین شروط دیگری برای دستیابی به توافق دوباره با ایران بر سر برنامه اتمیش تعیین کرده که از جمله آنها توقف حمایت تهران از شورشیان حوثی در یمن و حزب‌الله لبنان است.

 

هشدار آمریکا و کاهش تنشهای دریایی میان آمریکا و رژیم ایران

پنج ماه بعد از هشدار مقامهای نظامی و دیپلماتیک آمریکا، وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه ۵بهمن ۹۶اعلام کرد در این مدت به‌رغم احتمال رویارویی کشتی‌های رژیم ایران و آمریکا در آبهای آزاد خلیج‌فارس، قایقهای رژیم ایران از ایجاد مزاحمت برای آمریکایی‌ها خودداری کرده‌اند. ژنرال جوزف ووتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا، (سنتکام) پیشتر در سفری به خاورمیانه گفته بود توقف اقدامات رژیم ایران به این دلیل بود که نشان داده‌ایم که آمادگی لازم را داریم و چنین اقداماتی قابل‌تحمل نخواهد بود.

وال استریت ژورنال در گزارشی به‌نقل از مقامهای نظامی آمریکا نوشت:

هر چند قایق های تندرو طی دو سال گذشته با کشتی‌های آمریکایی که در حال عبور از خلیج‌فارس بودند تنشهایی داشتند اما طی پنج ماه گذشته چنین اتفاقی نیفتاده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در زمان رقابتهای انتخاباتی گفته بود در صورت پیروزی، اگر شناورهای تندروی رژیم ایران برای ناوهای آمریکایی «مزاحمتی ایجاد کنند» او دستور خواهد داد تا شناورها هدف قرار گیرند.

هشدار آمریکا: به تجارت با رژیم ایران پایان دهید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06f998e0-503b-4ad4-9fbb-199f8aba3a61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات