728 x 90

وزیر خارجه اوکراین: مسئولین سقوط هواپیما به‌دست عدالت سپرده خواهند شد

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین
دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین طی پیامی گفت: «یک سال پیش در چنین روزی، ما همه در یک دنیای متفاوتی بیدار شدیم. وقتی که موشک رژیم ایران ۱۷۶غیرنظامی را کشت. من و تیمم همه گامهای ممکن در تمام زمینه‌ها را بر می‌داریم، از امور کنسولی تا نهادهای هوانوردی، تحقیقات جنایی و قانون بین‌المللی با یک هدف واحد، محقق کردن عدالت، عدالت یعنی روشن شدن واقعیت، اطمینان دارم که روزی فرا خواهد رسید که تمام افراد مسئول این جنایت به‌طور مناسبی به دست عدالت سپرده خواهند شد».(توئیتر وزارت خارجه اوکراین ۱۹دی)

رئیس‌جمهور اوکراین هم به مناسبت اولین سالگرد سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران روز جمعه ۱۹دی گفت: «مسلماً ایران نمی‌توانست متوجه نباشد هواپیمای غیرنظامی در حال پرواز بود و موشک اول به هدف غیرنظامی اصابت کرده است».

زلنسکی در بیانیه خود سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران رژیم ایران را پدیده‌یی توصیف کرد که برای همیشه جای زخمش در قلب مردم اوکراین باقی می‌ماند.

وی گفت: «نظر اوکراین و کل جامعهٔ جهانی این است که ایران نمی‌توانست متوجه نباشد که هواپیمای مسافربری را هدف قرار داده و سپس تأکید کرد که مسئولان این جنایت حتماً مجازات خواهند شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0c56211-e08f-43aa-bd07-3fc4c0b3dc63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات