728 x 90

مؤسسه «نومَد کپیتالیست»: گذرنامه جمهوری اسلامی به‌لحاظ اعتبار جهانی در پایین‌ترین نمره قرار دارد

گذرنامه رژیم ایران
گذرنامه رژیم ایران

مؤسسه مشاوره مالی «نومَد کپیتالیست» در آخرین رتبه‌بندی اعتبار گذرنامه‌های کشورهای مختلف اعلام کرد در میان کشورهای جهان کشور سوئیس دارای «‌قویترین» گذرنامه در جهان و گذرنامه جمهوری اسلامی در رتبه ۱۹۰ اعتبار جهانی قرار دارد.

ارزیابیهای این مؤسسه در رتبه‌بندی اعتبار گذرنامه شامل میزان سهولت در سفر به دیگر کشورها و هم‌چنین شاخص دیگری مانند قوانین مالیاتی، همدلی جهانی، تابعیت دوگانه و آزادی شخصی نیز در نظر گرفته شده است و در این ارزیابی گذرنامه رژیم ایران به‌لحاظ اعتبار جهانی، در پایین‌ترین نمره قرار گرفته است.
بر اساس ارزیابی مؤسسه «نومَد کپیتالیست»، با گذرنامه ایرانی تنها می‌توان به ۱۱کشور بدون ویزا یا روادید سفر کرد و شهروندان ایرانی در ورود به تعداد زیادی از کشورها از سوی مسئولان یا شهروندان آنها «با خصومت قابل توجهی مواجه می‌شوند». هم‌چنین ایرانی‌ها از داشتن تابعیت دیگر کشورها «منع» می‌شوند.
بر اساس این گزارش گذرنامه کشور افغانستان با پایین‌ترین امتیاز در رده آخر، یعنی ۱۹۹، قرار دارد و گذرنامه‌های عراق و یمن پس از این کشور به‌عنوان ضعیف‌ترین پاسپورتها معرفی شده‌اند. جایگاه گذرنامه‌های فلسطین، اتیوپی، سودان و میانمار بالاتر از جمهوری اسلامی قرار گرفته و گذرنامه‌های معتبرتری دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4749443c-2e3e-4998-aa48-e05c662bb1d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات