728 x 90

اسکای نیوز: تظاهرات در شهرهای کردنشین ایران ادامه دارد

خیزش مردم قهرمان بانه
خیزش مردم قهرمان بانه
به گزارش تلویزیون اسکای نیوز 20شهریور 96 شهرهای کردنشین ایران شاهد تظاهرات در محکومیت رفتار سرکوب گرانه نیروهای امنیتی رژیم علیه مردم است

چند روز پیش در اعتراض به کشته شدن دو کولبر توسط عناصر سپاه پاسداران تظاهراتی در شهر بانه شروع شد و از این شهر اعتراضات به سایر شهرهای کردستان کشیده شد.

به‌دنبال شهر بانه تظاهرات به شهر سنندج مرکز استان کردستان کشیده شد. این تظاهرات در همبستگی با ساکنان شهر بانه برگزار شد. در بانه در اعتراض به کشتن دو جوان از اهالی بانه به‌دست عناصر سپاه پاسداران مردم شهر دست به تظاهرات زدند.

به‌دنبال کشته شدن دو جوان هزاران تن از اهالی بانه برای ابراز خشم نسبت به این واقعه در مقابل ساختمانهای دولتی دست به تظاهرات زدند.

مردم می‌گویند تظاهرات ادامه خواهد داشت و این اعتراضات علیه ظلمی که روزانه به کردهای ایران اعمال می‌شود گسترش می‌یابد.

عناصر پلیس و نیروهای امنیتی و عناصر سپاه پاسداران تمامی شهرهای کرد نشین را محاصره کرده‌اند و به‌صورت فشرده‌ای در خیابانهای شهرهای بزرگ کردنشین مستقر شده‌اند. دستگاههای امنیتی هم‌چنین دهها تن را از شروع تظاهرات دستگیر کرده‌اند. استانهای کردنشین ایران به‌دلیل تبعیض و تفرقه‌یی که رژیم ایران در حق آنها اعمال می‌کند ملتهب هستند.

به گفته فعالان سیاسی و نیروهای اپوزیسیون تبعیض اعمال شده توسط رژیم تنها علیه کردها نیست بلکه کلیه اقلیتهای ایرانی از حقوق اولیه‌شان محرومند و مشمول این تبعیض هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ddc9c2ba-f257-40c7-98c6-ef9a73ecde6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات