728 x 90

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۷مزدور رژیم ایران را به‌دلیل انتقال پهپاد تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

واشنگتن - امروز جمعه ۱۶دی، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا  (OFAC) شش مدیر اجرایی و اعضای هیأت مدیره صنایع هوایی قدس (QAI) تعیین شده توسط آمریکا را لیست‌گذاری می‌کند. صنایع هوایی قدس یک تولیدکننده مهم دفاعی ایرانی مسئول طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته ۶ فرد مرتبط با «صنایع هوایی قدس» که جزو شرکت‌های کلیدی سازنده پهپادهای ایرانی است را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 
رژیم ایران این پهپادها را برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین به روسیه منتقل کرده است. اوفک OFAC هم‌چنین ورودی صنایع هوایی قدس QAI را در فهرست اتباع ویژه و افراد مسدود شده (فهرست SDN) به‌روزرسانی می‌کند تا نام مستعار جدید خود، صنایع طراحی و ساخت هواپیماهای سبک را نیز شامل شود. در نهایت، اوفک OFAC مدیر سازمان صنایع هوافضای ایران (AIO) را لیست‌گذاری می‌کند، سازمانی که مسئول نظارت بر برنامه موشک‌های بالستیک ایران است.

اسامی صنایع هوافضای قدس شامل:
۱. سید حجت‌الله قریشی رئیس هیأت مدیره
۲. قاسم دماوندیان مدیرعامل هوافضای قدس
۳. حمیدرضا شریفی تهرانی عضو هیأت مدیره
۴رضا خاکی عضو هیأت مدیره
۵. مجیدرضا نیازی انگیلی عضو هیأت مدیره
۶. ولی ارلانی‌زاده عضو هیأت مدیره
از سازمان صنایع هوا فضای ایران (سازمان مسئول نظارت بر برنامه موشکهای بالستیک ایران)
۷. نادر خون سیاوش مدیر عامل سازمان صنایع هوافضای ایران

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/122aaa9a-a9ba-4adc-b94d-357830858f14"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات