728 x 90

آمریکا ۱۴مهره رژیم آخوندی شامل۱۳تن از عوامل رژیم آخوندی را که در ترور دکتر کاظم رجوی دست داشتند، تحریم کرد

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد ۱۴تن از مقام‌های رژیم ایران را به‌دلیل «نقض گسترده حقوق بشر» هدف محدودیت‌های جدید قرار می‌دهد. ۱۳تن از این افراد در ترور برنامه‌ریزی شده در سوئیس در سال۱۹۹۰ دست داشته‌اند.

رویترز روز ۳۱مرداد۹۹ نوشت: آمریکا روز جمعه برای ۱۳تن به‌خاطر شرکت آنها در نقض فاحش حقوق‌بشر در رابطه با سوءقصد ۱۹۹۰ یک چهره اپوزیسیون ایران در سوئیس محدودیت ویزا اعمال می‌کند.

در بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا هم‌چنین آمده است حجت‌الله خدایی سوری که مدیر زندان اوین بوده را لیست‌گذاری می‌کند. او نهادی را اداره می‌کرد که مشغول شکنجه و رفتار بیرحمانه، تحقیرکننده و مجازاتهای ضدانسانی بوده است .

ترور سال۱۹۹۰ در سوئیس که وزارت‌خارجه آمریکا ذکر کرده ترور شهید بزرگ حقوق‌بشر دکتر کاظم رجوی است که توسط ۱۳تن از تروریستهای اعزامی رژیم آخوندی صورت گرفت.

یادآوری می‌کنیم که اخیراً دولت سوئیس در اثر فشارهای رژیم آخوندها بر آن بود که پس از گذشت ۳۰سال از ترور دکتر کاظم رجوی در آن کشور پرونده را ببندد. متعاقباً خانم مریم رجوی خواهان حکم جلب بین‌المللی آمران و عاملان این جنایت علیه بشریت شد تا عدالت به اجرا در بیاید. فراخوان خانم رجوی از سوی بسیاری مجامع بین‌المللی و شخصیتهای مدافع حقوق‌بشر پشتیبانی شد. سپس دادگستری سوئیس اعلام کرد که بسته‌شدن پرونده به تعویق افتاده است.

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت در همین خصوص در ۱۹خرداد گذشته در زیر آمده است:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab6d0f96-11bb-4422-a75b-b3d93e55f005"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات