728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: رژیم ایران از قطع اینترنت به‌عنوان «‌تاکتیک کلیدی» برای سرکوب اعتراضات استفاده می‌کند

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا سه‌شنبه ۲۹آذر، با ارائه اسنادی نشان داده است که رژیم ایران با استفاده از قطع اینترنت به‌عنوان یک «‌تاکتیک کلیدی»، اقدامات سرکوب، خشونت بیرحمانه، کشتار و دستگیریهای گسترده علیه اعتراضات سراسری در ایران مورد استفاده قرار می‌دهد.
هم‌چنین شواهد به‌دست آمده حاکی از آن است که رژیم ایران با شروع اعتراضات سراسری در ایران که در واکنش به جان‌باختن مهسا امینی توسط مأموران سرکوبگر گشت ارشاد «امنیت اخلاقی» تهران رقم خورد بیش از سایر اعتراضات مردمی در سال‌های قبل ترسیده است.
این سند نشان می‌دهد که یک گروه از متخصصان بین‌المللی گردهم آمده‌اند تا ضمن مستندسازی شواهد مربوط به دستکاری و قطع اینترنت توسط رژیم ایران اقدامات لازم برای مقابله با سانسور حکومتی و تسهیل دسترسی ایرانیان به شبکه جهانی اینترنت را اجرایی کنند.
در همین رابطه یک سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا بار دیگر تأکید کرد: «دولت بایدن-هریس متعهد است به مردم ایران کمک کند تا از حق جهانی خود برای آزادی بیان و دسترسی آزادانه به اطلاعات از طریق اینترنت بهره‌مند باشند. در شرایطی‌ که رهبری رژیم ایران دسترسی مردم خود به اینترنت جهانی را مختل و مسدود می‌کند، آمریکا به اقدامات خود به‌منظور حمایت از جریان آزاد اطلاعات برای مردم ایران ادامه می‌دهد».
وی تصریح کرد: «در خلال این همکاری، کارشناسان در یک گزارش واحد شواهدی را جمع‌آوری کردند که توضیح می‌دهد چگونه رژیم از زمان شروع اعتراضات در اواسط سپتامبر (۲۶ شهریور)، خدمات شبکه اینترنت را قطع، مختل و مسدود کرده است».
در این گزارش اشاره می‌کند که تحقیقات به‌عمل آمده در این اسناد نشان می‌دهد که رژیم ایران روزانه اقدام به اعمال «خاموشی» اینترنتی و دیگر انواع قطع و اختلال در سرویس‌های ارائه‌دهنده اینترنت کرده است، از جمله مسدود کردن برنامه‌های پیام‌رسان و رسانه‌های اجتماعی، قطع دسترسی کاربران به فروشگاههای ویژه خرید و دانلود نرم‌افزارهای مختلف.
از طرفی موارد دستکاری حکومت ایران در اینترنت به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ ارزیابی‌های وزارت‌خارجه آمریکا هم‌چنین حاکی از آن است که بیش از سه ماهی که از اعتراضات سراسری می‌گذرد رژیم ایران تلاش کرده است تا ابزار و روش‌هایی را که ایرانیان برای دور زدن سانسور اینترنتی رژیم به کار می‌برند با مانع و اخلال روبه‌رو کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a31a9bc-9ef7-40a8-873c-73a3c7a25048"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات