728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: دستگاه قضایی رژیم ایران به هیچ عنوان مستقل یا در برگیرنده محاکمه عادلانه نیست

متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور در کنفرانس خبری روزانه خود با اشاره به گزارش کارشناسان حقوق‌بشر سازمان ملل در مورد افزایش تکان‌دهنده اعدامها در ایران گفت: «دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به هیچ عنوان مستقل یا در برگیرنده محاکمه عادلانه نیست».
وی در ادامه سخنانش، اعدامها در ایران را یکی از چند مورد نقض حقوق‌بشر در ایران ذکر کرد و افزود: «به همین دلیل اعمال تحریم‌ها برای پاسخگو کردن جمهوری اسلامی ادامه دارد».
در حالی که سازمان عفو بین‌الملل رژیم ایران را به تنهایی مسئول ۷۴درصد از اعدامهای ثبت شده در سراسر جهان در سال گذشته میلادی می‌داند، دفتر کمیساریای عالی حقوق‌بشر ملل متحد روز دوشنبه ۱۲شهریور از ژنو گزارش کرد: کارشناسان سازمان ملل امروز نسبت به افزایش اعدامها در ماه اوت ۲۰۲۴ ابراز نگرانی کردند و از رژیم ایران خواستند فوراً اعدام افرادی را که با مجازات اعدام روبه‌رو هستند متوقف کند.
بر اساس اطلاعات دریافت‌شده توسط کارشناسان، حداقل ۹۳نفر در ماه اوت اعدام شدند که دو برابر تعداد ۴۵ اعدام گزارش‌شده در ماه ژوئیه است. تعداد گزارش‌شده اعدامها در سال جاری به بیش از ۴۰۰نفر رسیده است که در میان آنها ۱۵زن هستند.
ما عمیقاً از این افزایش شدید اعدامها نگران هستیم. بر اساس اطلاعات دریافتی، از ۸۱مورد اعدام در ماه اوت، تنها بخشی از آن به‌طور رسمی توسط جمهوری اسلامی گزارش‌شده است که نیاز مبرم به شفافیت را برجسته می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2572926-3cc7-4e45-915b-980165046caf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات