728 x 90

ودانت پاتل: ما هم‌چنان در پی حسابرسی فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران هستیم

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

ودانت پاتل؛ معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بریفینگ خبری خود که روز چهارشنبه ۱۳اردیبهشت انجام شد در پاسخ به سؤالی پیرامون راهزنی دریایی یک نفتکش در تنگه هرمز توسط رژیم ایران گفت: «بگذارید به چند موضوع اشاره کنم ما هم‌چنان ابزارهایی در دست داریم که رژیم ایران را مورد حسابرسی قرار دهیم و همین اخیراً هفته گذشته ما در استفاده از این ابزارهای تردید نکردیم و ما زمانی که به حسابرسی از فعالیت‌های شرورانه ایران برگردد هم‌چنان دست به اقدام خواهیم زد و ما هم‌چنان به برداشتن گامها برای حفاظت از متحدان و شرکایمان در منطقه و حفاظت از منافع آمریکا و سربازانمان و هم‌چنین به استفاده از ابزارهای در دست‌مان ادامه خواهیم داد».

 

نیروی دریایی سپاه پاسداران روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت اعلام کرد: یک فروند نفتکش خارجی  در آبهای تنگه هرمز توقیف شد.

خاطرنشان میشود روز ۸ اردیبهشت ۱۲سناتور آمریکایی در یک نامه دو حزبی، از رئیس‌جمهور این کشور خواهان صدور مجوز برای نهادهای فدرال، به‌منظور توقیف محموله‌های نفت و گاز دیکتاتوری آخوندی و اعمال تمام‌عیار تحریم‌ها علیه رژیم شدند.

در این نامه که توسط سناتورها جونی ارنست از حزب جمهوریخواه و ریچارد بلومنتال از حزب دموکرات تهیه شده از جمله خاطرنشان شده است که که دفتر تحقیقات امنیت داخلی وزارت امنیت در بیش از یک سال گذشته، نتوانسته حتی یک محموله نفتی (رژیم) ایران را توقیف کند... کارهای دفتر تحقیقات به‌دلیل محدودیت‌های سیاسی در دفتر اجرایی وزارت خزانه‌داری برای مصادرهٔ دارایی‌ها محدود شده است.

سناتورها در نامهٔ خود به‌بایدن تأکید کردند که از زمان فعال‌شدن برنامهٔ اجرایی دفتر تحقیقات در سال۲۰۱۹، نزدیک به ۲۲۸میلیون دلار نفت خام و نفت سوخت (رژیم) ایران مرتبط با نیروی قدس... کشف و ضبط شده است.

آنها هم‌چنین نوشتند: «تحریم‌های آمریکا باید به‌طور تمام‌عیار مطابق قانون، اعمال شود... ما باید از همهٔ دارایی‌های دولت خود برای محدود کردن فعالیت‌های رژیم ایران استفاده کنیم».

سناتورهای امضا کننده: جونی ارنست – ریچارد بلومنتال– تد کروز – لیندزی گراهام – مارکو روبیو – کریستن سینما– مارگارت وود حسن – جری موران – ران ویدن– جو مانچین – استیو دانیلز و مارک کلی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b96ed8e0-2fbe-422b-98b0-a434500107cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات