728 x 90

واکنش‌های بین‌المللی به ممنوع کردن ورود واکسن به ایران توسط خامنه‌ای

واکنشهای بین‌المللی به حرفهای خامنه‌ای
واکنشهای بین‌المللی به حرفهای خامنه‌ای
  • سازمان بهداشت جهانی: ویروس و واکسن کرونا را سیاسی نکنید
  • عفو بین‌الملل: ممنوع کردن خرید واکسن از انگلستان و آمریکا توسط خامنه‌ای اهانت به حقوق‌بشر از جمله حق حیات و سلامتی است
  • شرکت توئیتر، توئیت خامنه‌ای به‌زبانهای عربی، انگلیسی و فرانسوی درباره ممنوعیت ورود واکسن به ایران را حذف کرد
  • آسوشیتدپرس: ممنوع کردن واردات واکسن از آمریکا و انگلستان توسط خامنه‌ای

ممنوع کردن ورود واکسن توسط خامنه‌ای که به‌وضوح سیاستی برای ادامه کشتار عمدی با کمک کرونا و جنایت علیه بشریت است و نشانه‌ای دیگر در راستای استراتژی امنیتی کلان تلفات انسانی است که خامنه‌ای برای مقابله با قیام در پیش گرفته با واکنش و محکومیت جهانی روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ۲۰دی مایکل رایان مدیر اجرایی برنامه‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی با اشاره به موضع‌گیری خامنه‌ای گفت: نهاد جهانی بهداشت به‌طور مکرر خواسته است که ویروس کرونا و حالا واکسن کرونا را سیاسی نکنید.

این مقام سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت خواهشا نگذارید این واکسن نیز سیاسی شود.

کواکس، نهاد هماهنگ‌کننده تلاش‌های جهانی برای دسترسی کشورها به واکسن کرونا روز ۲۰دی در واکنش به ممنوعیت خرید واکسن از آمریکا و اروپا اعلام کرد: این نهاد طیف‌های گوناگونی از واکسنهای موجود را تهیه کرده و دولتها گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند.

عفو بین‌الملل روز ۲۰دی در پاسخ به اظهارات ولی‌فقیه ارتجاع در مورد ممنوعیت ورود واکسن از آمریکا و انگلستان طی بیانیه‌یی اعلام کرد: علی خامنه‌ای واکسن نجات بخش کووید۱۹ از انگلستان و آمریکا برای میلیون‌ها نفر از مردم ایران را ممنوع کرده است که در راستای اهانتهای مستمر مقامات رژیم ایران به حقوق‌بشر از جمله حق حیات و سلامتی است.

این حق هر کسی است که در برابر کووید۱۹ حفاظت شود و واکسن‌هایی که ایمنی و مؤثر بودن آنها ثابت شده در این تلاش نقشی کلیدی دارند.

مقامات رژیم ایران باید نادیده گرفتن بی‌شرمانه تعهدات خود در مورد حقوق‌بشر بین‌الملل را که با محروم ساختن عمدی مردم ایران از حق حفاظت از ویروس مرگبار کرونا متوقف کنند.

شرکت توئیتر توئیت خامنه‌ای به زبانهای عربی، انگلیسی و فرانسوی در مورد ممنوع کردن خرید واکسن از آمریکا و انگلستان را نقض کرد. در متن پیام شرکت توئیتر آمده است: این توئیت به‌دلیل این‌که قوانین توئیتر را نقض کرد، دیگر در دسترس نیست

خبر گزاری آسوشیتدپرس روز ۲۰دی در مورد مخالفت خامنه‌ای با واکسن کرونا به سو استفاده سیاسی خامنه‌ای از این پاندمی اشاره کرد و نوشت: ولی‌فقیه روز جمعه واردات واکس فایزر آمریکا و آسترازنکای بریتانیا به ایران را ممنوع کرد و گفت من به آنها اعتماد نمی‌کنم و نسبت به فرانسه هم خوشبین نیستم. اینکار به‌نظر می‌رسد بخشی از سلسله حرکات وی برای بالا بردن موضع رژیم ایران قبل از روی کار آمدن دولت بایدن است.

ایران بدترین شیوع کرونا در خاورمیانه داشته و حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار مبتلا دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37a5e831-a46b-446d-9c00-04d469aada43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات