728 x 90

واکنش رژیم آخوندی در مقابل بیانیه سه کشور اروپایی شرکت‌کننده در مذاکرات وین و آمریکا

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم
خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم آخوندی روز پنجشنبه ۴ آذر در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی شرکت‌کننده در مذاکرات وین و آمریکا، به‌دنبال سفر بدون نتیجه گروسی به تهران در توئیتی نوشت: در آستانه گفتگوهای وین، آمریکا و تروئیکای اروپایی بیانیه‌های متقلبانه صادر می‌کنند.
«سعید خطیب‌زاده» در این پیام توئیتری افزود: آمریکا و تروئیکای اروپایی بر تحریم‌ها می‌افزایند، روایتهای تحریف شده سرهم می‌کنند و در برابر تهدیدات اسراییل سکوت می‌کنند.(خبرگزاری حکومتی ایرنا ۴آذر)

روز سوم آذر سه قدرت اروپایی دخیل در برجام در بیانیه مشترکی ضمن ابراز نگرانی عمیق در مورد توسعه فزاینده برنامه هسته‌ای رژیم آخوندی، در مورد پیامدهای غنی‌سازی ۲۰ درصدی و ۶۰ درصدی از سوی رژیم ایران هشدار دادند.

همزمان، آمریکا با انتقاد از «اقدامات فزاینده رژیم فراتر از محدودیت‌های برجام» رژیم ایران را از اقدامات تحریک‌آمیز در این زمینه بر حذر داشته و خواستار اجرای اقدامات راستی‌آزمایی و نظارتی در چارچوب توافق هسته‌ای شده است.

در بیانیه مشترک فرانسه، بریتانیا و آلمان خطاب به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید شده که «رژیم ایران هیچ توجیه غیرنظامی قابل قبولی برای غنی‌سازی ۲۰درصدی و ۶۰درصدی ندارد و تولید اورانیوم غنی‌شده در این سطح برای کشوری که برنامه تسلیحاتی ندارد بی‌سابقه است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/697ebf3d-c9d9-4953-a848-662c1e954cae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات