728 x 90

پیامهای تسلیت رئیس‌جمهور، مقامات دولت و منتخبان مردم آمریکا به‌مناسبت درگذشت خانم شیلا جکسون‌لی

شیلا جکسون لی
شیلا جکسون لی

پیامهای تسلیت رئیس‌جمهور، مقامات دولت و منتخبان مردم آمریکا

به‌مناسبت درگذشت خانم شیلا جکسون‌لی

 

به‌دنبال درگذشت خانم شیلا جکسون‌لی نماینده کنگره آمریکا، رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور آمریکا، مقام‌های دولت و اعضای کنگره از هر دو حزب طی بیانیه‌ها و پیام‌هایی درگذشت او را تسلیت گفتند و از فعالیت‌های وی در دفاع از حقوق‌بشر و عدالت تجلیل کردند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌یی نوشت: من این افتخار را داشتم که در طول ۳۰سال حضور شیلا جکسون لی در کنگره با او کار کنم. از اجرای عدالت نژادی گرفته تا ایجاد اقتصاد برای کارگران - او در رهبری خود خستگی‌ناپذیر بود. او همیشه بی‌باکانه، حقیقت را در برابر قدرت می‌گفت و قدرت مردم منطقه خود در هوستون را با عزت و وقار نمایندگی می‌کرد.

این ویژگیهای شخصیتی او را به‌عنوان یک چهره برجسته در سیاست ما تثبیت کرد. ما آن را از طریق تلاش‌هایش برای تأیید مجدد قانون خشونت علیه زنان، تبدیل سالگرد لغو برده‌داری سیاه پوستان در آمریکا به تعطیلات فدرال، و موارد دیگر مشاهده کردیم.

شخصیت او بارها و بارها خود را نشان داد، از جمله در نبرد او با سرطان. روح درخشان او شکست ناپذیر بود. خداوند دوست ما، شیلا جکسون لی را رحمت کند.

 

کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا نوشت:

نماینده کنگره شیلا جکسون لی مدافع سرسخت عدالت و مبارزی خستگی‌ناپذیر برای مردم هوستون و مردم آمریکا بود.

دوره حرفه‌یی او در خدمات عمومی بیش از سه دهه طول کشید. کار شیلا جکسون لی به‌عنوان قاضی در هوستون، عضو شورای شهر هوستون و عضو کنگره ایالات متحده، زندگی میلیون‌ها آمریکایی را بهبود بخشید.

در مجلس نمایندگان ایالات متحده، شیلا جکسون لی خود را به‌عنوان یک مدافع خاص برای جامعه خود، یک قانونگذار مؤثر، و یک همکار و دوست بسیار وفادار برجسته کرد.

نماینده کنگره جکسون لی یک رهبر ملی نیز بود. او به‌عنوان یک مدافع حقوق زنان، نقشی حیاتی در صدور مجوز مجدد قانون خشونت علیه زنان ایفا کرد، قانونی که زندگی میلیون‌ها زن و دختر را در سراسر کشور بهبود بخشید.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در توئیت خود نوشت:

درگذشت نماینده کنگره شیلا جکسون لی را تسلیت می‌گویم. میراث او در حمایت از برابری و عدالت برای همیشه الهام‌بخش ما خواهد بود.

براد شرمن نماینده کنگره آمریکا از حزب دموکرات نوشت: از درگذشت نماینده شیلا جکسون لی متأسف شدم. او مدافع پرشور عدالت و صدایی قابل احترام در کنگره بود. افتخار داشتم که او را دوست صدا کنم.

سناتور تد کروز نیز نوشت: من از درگذشت دوست و همکارم شیلا جکسون لی بسیار غمگین هستم. او مدافع خستگی‌ناپذیر هوستون بود. من همیشه دوستی و خنده‌هایی را که در طول سال‌ها به اشتراک گذاشته‌ایم گرامی خواهم داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b0a91eb-5201-45c0-bf14-896ced081bda"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات