728 x 90

واکنش رسانه‌های حکومتی از پیشنهاد لاوروف: روسیه ماجرای اوکراین را به مذاکرات احیای برجام گره زد

مذاکرات وین
مذاکرات وین

رسانه‌های حکومتی پیشنهاد روسیه را نارنجک زیر میز مذاکرات احیای برجام توصیف کرده و نوشتند: روسیه ماجرای اوکراین را به مذاکرات احیای برجام گره زد. به‌نظر می‌رسد که سرگیی لاوروف، خواستار تضمینهای بسیار گسترده‌تر است که می‌تواند خلأهای بزرگی را در تحریم‌های شدید مالی، اقتصادی و انرژی که غرب در روزهای اخیر به‌دلیل تهاجم روسیه به اوکراین اعمال کرده است، ایجاد کند. یک دیپلمات ارشد غربی گفت که احتمال دارد که تقاضای لحظه آخری روسیه احیای برجام را در زمان درست غیرممکن کند. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۱۴ اسفند)

 

پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان نوشت: لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌یی گفت: «آمریکا باید تضمین بدهد که روابط اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاریهای ایران با روسیه مشمول تحریم‌ها نمی‌شود». اظهارات لاوروف این پرسش را پیش می‌کشد که مگر قرار است تحریم‌های تجاری و اقتصادی باقی بماند که روسیه برای آن که مشمول آنها نشود از آمریکا تضمین می‌خواهد؟! ماجرا چیست؟! باید لغو همه تحریم‌ها در توافق آمده باشد و گرنه لغو تحریم‌های هسته‌یی و بازگرداندن همان تحریم‌ها به بهانه‌های دیگر، آب در هاون کوبیدن است. قرار است ما تحریم‌ها را دور زده و خنثی کنیم نه آن که آمریکا لغو تحریم‌ها را دور بزند! (روزنامه کیهان خامنه‌ای ۱۵ اسفند).

 

کیهان خامنه‌ای روز ۱۵اسفند هم‌چنین نوشت نوشت: اگر قرار بر انتخاب بین «توافق بد» و «عدم توافق»، باشد مطمئناً بهترین گزینه «عدم توافق» است چه آن‌که احیای برجام بدون لغو تحریم‌ها، همان خسارت محض است.

 

در همین حال، عباس‌زاده سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع گفت: برای لغو تحریم‌های برخی نهادها و رفع تحریم‌های آیسا، کاتسا و یوترن مصر هستیم.

وی افزود: برای گرفتن تضمین مصر هستیم و وزن تضمین را به اندازه وزن همه توافق می‌دانیم. تضمین پاشنه آشیل برجام است. توافق بدون تضمین قابل اعتنا نیست. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۵۱ اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57e96613-fc15-4ffa-a5ef-e0076410106a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات