728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: اعدام محسن شکاری تشدید سبعانه تلاشهای حکومت جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات است

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا؛ روز پنجشنبه ۱۷آذر با صدور بیانیه‌یی ضمن محکومیت شدید اعدام محسن شکاری توسط رژیم ایران آنرا نشانه تشدید سبعانه تلاشهای رژیم ایران برای سرکوب مخالفتها و اعتراضات دانست.
در قسمتی از بیانیه آمده است: «ما در مرگ محسن شکاری سوگواریم و به عزیزان او تسلیت می‌گوییم. رژیم جمهوری اسلامی هزاران نفر از مردم را به‌دلیل شرکت در اعتراضات بازداشت کرده است. برای بسیاری از آنها احکام سنگینی از جمله مجازات اعدام، در محاکمه‌های فرمایشی که فاقد روند دادرسی بوده، صادر شده است.
وزارت‌خارجه آمریکا این احکام ظالمانه و فقدان دادرسی شفاف برای متهمان را قویاً محکوم کرده است».
بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا در ادامه با بیان این‌که احکام صادر شده توسط دستگاههای قضایی رژیم ایران برای ارعاب مردم و سرکوب مخالفان است اضافه می‌کند: «این به‌سادگی نشان می‌دهد رهبران ایران از مردم خود و حقیقت هراس دارند. آنها باید بدانند که جهان نظاره‌گرشان است».
بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا در پایان تأکید می‌کند که آمریکا به همکاری با متحدان و شرکای خود برای مقابله با نقض حقوق‌بشر در ایران هم به‌صورت علنی و هم در پشت صحنه ادامه می‌دهد.
این بیانیه در حالی صادر شد که آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه آمریکا نیز در توئیتی به تاریخ پنجشنبه ۱۷آذر ضمن محکوم کردن اعدام محسن شکاری توسط رژیم ایران نوشت: «ما از اعدام محسن شکاری وحشت‌زده‌ایم. پیام ما به رهبری ایران روشن است: به این سرکوب وحشیانه پایان دهید. ما به پاسخگویی رژیم ایران ادامه خواهیم داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a15b9c3-121b-4225-b234-f41ca800ca08"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات