728 x 90

واشنگتن فری بیکن: وزارت‌خارجه آمریکا از تحقیقات کنگره در مورد رسوایی فرستاده ایران جلوگیری می‌کند

راب مالی
راب مالی

واشنگتن فری بیکن روز ۲۱تیر نوشت: وزارت‌خارجه بایدن از تحقیقات کنگره در مورد رسوایی فرستاده ایران جلوگیری می‌کند. گزارش‌شده است که مجوز امنیتی راب مالی به‌دلیل سوء‌استفاده از اطلاعات طبقه‌بندی شده لغو شده است.

پس از گزارشهایی مبنی بر لغو مجوز امنیتی دیپلمات ارشد به‌دلیل سوء‌استفاده از اطلاعات طبقه‌بندی شده، دولت بایدن در تحقیقات کنگره درباره راب مالی، نماینده ایران سنگ‌اندازی کرد.
وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه به مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اطلاع داد که به هیچ سؤالی در مورد این موضوع پاسخ نمی‌دهد و جزئیات اتهامات علیه مالی را که اواخر ماه گذشته به مرخصی بدون حقوق واگذار شده بود در اختیار کمیته قرار نمی‌دهد.

اف.بی.آی و دیگر آژانس‌های امنیتی درباره اقدامات او تحقیق می‌کنند... . اتهامات دقیق علیه مالی هم‌چنان نامشخص است... .

مک کال در بیانیه‌یی به فری بیکن گفت: «کنگره سزاوار است دقیقاً بداند که چرا مجوز امنیتی فرستاده ویژه ایالات متحده در ایران به‌حالت تعلیق درآمد، سپس از سمت خود تعلیق شد و اکنون، طبق گزارشهای خبری، توسط FBI در حال بررسی است».... این فردی است که مأموریتش مذاکره با جمهوری اسلامی است، هیچ چیز جدی‌تر از این نمی‌تواند باشد.

یک منبع ارشد کنگره که با این موضوع آشناست، گفت: کمیته روابط خارجی این هفته‌نامه دیگری به وزارت امور خارجه ارسال خواهد کرد که در آن سؤالات خاصی را تشریح خواهد کرد که باید فوراً به آنها پاسخ داده شود...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dacd2e54-a835-43cd-8396-582c0d960ff8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات