728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,زندانیان سیاسی,

سی‌وسومین روز اعتصاب‌غذای زندانی سیاسی ارژنگ داودی

-

33روز از اعتصاب غذای زندانی سیاسی ارژنگ داودی گذشت
33روز از اعتصاب غذای زندانی سیاسی ارژنگ داودی گذشت
زندانی سیاسی ارژنگ داودی روز پنجشنبه 28مرداد وارد سی‌وسومین روز اعتصاب‌غذا و داروی خود شد.
وی از روز بیست و هفتم تیرماه در اعتراض به وضعیت ضدانسانی زندانها دست به اعتصاب‌غذا زد و خواستار بازدید احمد شهید گزارشگر ویژه ملل متحد، از زندانهای رژیم ایران و مصاحبه با زندانیان سیاسی و عادی شد. این زندانی سیاسی اعلام کرد تا رسیدن به خواسته‌های خود، به اعتصاب ادامه خواهد داد.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی فارغ‌التحصیل دانشگاه تگزاس آمریکا پیش از این بارها در اعتراض به وضعیت زندانها و رفتار دژخیمان زندان دست به اعتصاب‌غذا زده است. وی در آخرین اعتصاب‌غذای خود در سال گذشته و در اعتراض به انتقال اجباری و عدم رعایت اصل تفکیک جرایم، بیش از 44روز در اعتصاب‌غذا بود.

ارژنگ داودی متولد ۱۸ مهرماه ۱۳۳۲ در شهر آبادان است. وی در آبان ماه ۱۳۸۲ دستگیر و در بیدادگاه رژیم به ریاست قاضی حسن زارع دهنوی (حداد)، شعبه ۱۵ به ریاست قاضی جنایتکار صلواتی و در شعبه یک بیدادگاه کرج به ریاست قاضی آسف الحسینی با اتهاماتی از جمله ضد نظام جمهوری اسلامی، توهین به خمینی و خامنه‌ای جلاد و محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین در زندان مجموعاً به ۲۳ سال‌وهشت ماه زندان، پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی، انفصال دائم از مدیریت مجتمع آموزشی فرهنگی پرتو حکمت، ۷۴ ضربه شلاق، تبعید به زندانهای جنوب کشور و اعدام محکوم شد. به‌دنبال فشارهای بین‌المللی در خرداد ماه سال جاری اعلام شد که حکم اعدام ایشان شکسته و به پنج سال حبس در تبعید کاهش پیدا کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e69e65b1-bdbc-45fe-9f5e-4fd9224a1ecf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات