728 x 90

هیل: توافق هسته‌یی «ضعیف» ایران بس است – زمان طرح B فرا رسیده است

شکست مذاکرات برجام
شکست مذاکرات برجام

سایت هیل روز ۱۷خرداد در مطلبی بقلم اریک ادلمن و چارلز والد درباره شکست مذاکرات با رژیم آخوندی نوشت: توافق هسته‌یی «ضعیف» ایران بس است، زمان طرح B فرا رسیده است.

در این مطلب آمده است: کاخ‌سفید با توجه به خط مشی‌ در هم ریخته‌اش، باید به‌سرعت و علناً ​​نه تنها به درخواست‌های صریح سناتور رابرت منندز (D-N. J.) برای ارائه «طرح B» توجه کند، بلکه در واقع آن را نیز اتخاذ کند. این باید با اذعان به این‌که تهران هر گونه تلاشی برای دیپلماسی جدی را از بین برده آغاز شود.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا برای ایران، در بهترین حالت، دورنمای از سرگیری مذاکرات بن‌بست با ایران را برای سنا توصیف کرد. با این حال، برخلاف تمام شواهد، دولت بایدن به امید دستیابی به توافق هسته‌یی جدید به‌شدت متکی است...

همزمان، انفعال دولت در خاورمیانه و اجرای ناقص تحریم‌های ایالات متحده، به جای کسب حسن‌نیت تهران، صرفاً پول و فرصت‌های بیشتری را برای بی‌ثبات کردن منطقه، حمله به منافع آمریکا و افزایش خطر یک درگیری بزرگ در اختیار ایران قرار می‌دهد...

دولت هم‌چنین باید تحریم‌ها را اجرا کند. مجازاتهای سخت برای ناقضان ممنوعیتهای ایالات متحده علیه صادرات نفت ایران به‌عنوان مثال، چین، جریانهای درآمدی کلیدی رژیم ایران را خفه کند.

تیم بایدن در همکاری با متحدان اروپایی خود هم‌چنین باید تهران را به‌دلیل سنگ‌اندازی سیستماتیک بازرسان بین‌المللی اتمی محکوم کند و «بازگشت فوری» تحریم‌های الزام‌آور قانونی سازمان ملل را در پاسخ به حرکت ایران به سمت آستانه توانایی تسلیحات هسته‌یی دنبال کند.
کاخ‌سفید به‌طور مداوم گفته است که اگر دیپلوماسی نتواند بازگشت برجام را تضمین کند، به سمت طرح B حرکت خواهد کرد. ایران به صراحت اعلام کرده است که هیچ مسأله‌یی از راه دور حل نمی‌شود و ایالات متحده نیز باید حرکت کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f0cf176-8bf0-42b0-b884-adf86e1b9029"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات