728 x 90

هشدار کارشناسان نسبت به افزایش شیوع کرونا بدنبال بازگشایی مدارس در سال جدید

شیوع کرونا بدنبال بازگشایی مدارس در سال جدید
شیوع کرونا بدنبال بازگشایی مدارس در سال جدید

کارشناسان حوزه سلامت نسبت به بازگشایی مدارس بعد از سفرهای نوروزی و در شرایط کرونایی هشدار دادند.

محمدرضا محبوب‌فر کارشناس حوزه سلامت گفت: پس از سونامی سفرهای نوروزی وزارت بهداشت و درمان و ستاد کرونا تصمیم به بازگشاییهای زودهنگام و بلادرنگ مدارس و دانشگاهها گرفته‌اند. طی سومین روز آموزش حضوری در مراکز آموزشی خبرهای نگران کننده‌ای در خصوص افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان بیماری و افزایش مرگ و میرها در بیشتر شهرها و استانها منتشر می‌شود. اوجگیری دوباره کرونا در کشور مشهود است و تعداد شهرهای قرمز رو به افزایش است. ایران رسماً وارد پیک هفتم بیماری شده است و بین دو تا شش هفته دیگر پیک جدید بیماری به قله می‌رسد.

وی افزود: مقام‌های سیاسی و بهداشتی مسئولانه با موضوع سلامت جامعه رفتار نمی‌کنند.

یونسیان اپیدمیولوژیست نیز گفت: از بازگشایی مدارس و دانشگاهها بلافاصله بعد از تعطیلات نوروزی، به‌شدت نگرانم. باید برای بازگشاییها تا دو هفته بعد از تعطیلات صبر می‌کردند، نباید بازگشایی را انجام می‌دادیم.

روزنامه حکومتی وطن امروز نیز نوشت: بازگشایی ناگهانی مدارس، آن هم بلافاصله بعد از سفرهای نوروزی موجب نگرانی خانواده‌ها شده است. مدل تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس نه فقط با مخالفت والدین بلکه با انتقاد کارشناسان همراه شده است (روزنامه حکومتی وطن امروز ۱۷ فروردین).

 

بازگشایی اجباری مدارس در حاکمیت سیاه ولایت فقیه

دانش آموزان پسر در یکی از مدارس بهبهان امروز چهارشنبه ۱۷ فروردین بدلیل وجود علائم ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ebf6d330-3d86-4c0e-9c6c-b6f045550ff0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات