728 x 90

هشدار سازمان بهداشت جهانی در خصوص موج دوم کرونا

مایک رایان
مایک رایان

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۵خردادماه هشدار داد کشورهایی که در حال حاضر روند نزولی تعداد روزانه مبتلایان به کرونا را تجربه می‌کنند چنان‌چه تدابیر پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را سریع‌تر از زمان لازم کاهش دهند هم‌چنان با خطر ظهور «موج دوم و سریع» افزایش انتشار کرونا مواجه خواهند شد.

این هشدار در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان درصدد کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای اعمال شده بر شهروندان به‌دلیل بحران شیوع ویروس جدید کرونا هستند.

مایک رایان رئیس وضعیت‌های فوق‌العاده در سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی خبری مجازی گفت که جهان هم‌چنان در میانه موج اول شیوع ویروس کرونا است.

به گزارش رویترز رایان اشاره کرد در حالی که موارد روزانه جدید ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از کشورها رو به کاهش است، آمارها در کشورهایی نظیر آمریکای مرکزی و جنوبی، جنوب آسیا و آفریقا اما رو به افزایش است.

وی به تکرار موجهای شیوع اشاره کرده و افزود که بیماریهای پاندمیک اغلب به شکل موج‌هایی شیوع پیدا می‌کنند و این به این معنی است که موج‌های انتشار طی سال جاری و در اماکنی که موج اول رو به کاهش است تکرار خواهند شد.

این مقام سازمان جهانی بهداشت گفت هم‌چنین با برداشتن تدابیر پیشگیری و کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای منع گسترش شیوع پیش از زمان لازم احتمال آن می‌رود که میانگین‌های ابتلا به بیماری کرونا بار دیگر و سریع‌تر از قبل افزایش یابد.

مایک رایان اضافه کرد: هنگامی که از موج دوم صحبت می‌کنیم چیزی که در اغلب اوقات مد نظر ما است این است که هم‌اکنون موج اولی از شیوع بیماری در جریان است و پس از چند ماه (بیماری) مجدداً شیوع پیدا خواهد کرد. و این حقیقت ممکن است در کشورهای زیادی در مدت چند ماه تکرار شود.

وی توضیح داد که که باید این حقیقت را دریابیم که روند انتشار بیماری کرونا در هر زمانی ممکن است به‌حالت جهشی درآید و این‌که انتشار بیماری در شرایط کنونی روند نزولی پیدا کرده به‌معنی این نیست که روند نزولی در مدت‌های آینده نیز ادامه پیدا کند و ما فرصت کافی برای آمادگی با موج دوم را خواهیم یافت بلکه در هر زمانی احتمال آن می‌رود که با جهشی وارد فاز و موج دیگری از انتشار سریع شویم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65bd9fdc-1441-421d-bf48-b947838d23cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات