728 x 90

هشدار دولت آلمان به رژیم ایران و ابلاغ نگرانی از فعالیتهای جاسوسی حکومت آخوندی

ولفگانگ ایشینگر، مدیر کنفرانس امنیتی مونیخ - عکس از آرشیو
ولفگانگ ایشینگر، مدیر کنفرانس امنیتی مونیخ - عکس از آرشیو

دولت آلمان نگرانی عمیق خود را از جاسوسی حکومت آخوندی در آلمان به سفارت رژیم در این کشور ابلاغ کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: نگرانی عمیق ‌آلمان از فعالیتهای مشکوک جاسوسی رژیم ایران را به مسئول سفارت جمهوری اسلامی ابلاغ کردیم.

ولفگانگ ایشینگر، مدیر کنفرانس امنیتی مونیخ نیز ضمن محکوم کردن جاسوسی رژیم آخوندی در آلمان گفت: اقدامات رژیم ایران در آلمان و سایر کشورها نگرانیهای سیاسی را تشدید و به اقدامات برای حفظ برجام لطمه وارد می‌کند و آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 

روزنامه آلمانی "زود دویچه" روز چهارشنبه ۲۶دیماه جاسوس احتمالی ایران در ارتش آلمان را "جاسوسی میان جاسوس ها" خوانده است.

این روزنامه نوشته است مظنون بازداشت شده عضو "گردان نبرد الکترونیک" ارتش آلمان مستقر در استان راینلند-فالتس بوده است.

متخصصان این گردان "گفت وگوهای خصمانه" را شنود می‌کنند و فعالیت فرستنده‌های دشمن را مختل می‌کنند و از ارتباط رادیویی ارتش آلمان حفاظت می‌کنند.

این فرد که عبدالحمید س. نام دارد متولد افغانستان است و ۵۰ساله است. او در بخش "ارزیابی زبان" و به‌عنوان مشاور امور فرهنگ و مردم با ارتش آلمان همکاری داشته است.

این روزنامه نوشته است مسئول "ارزیابی زبان" از جمله مسئول ترجمه اطلاعات جمع‌آوری شده از محل مأموریت خود است.

لازم به ذکر است که سایت اشپیگل یک روز پیشتر نوشته بود که فرد بازداشت شده به "اطلاعات حساس" از جمله اطلاعاتی در مورد مأموریت نیروهای آلمانی در افغانستان دسترسی داشته و از چند سال پیش با سرویسهای اطلاعاتی ایران همکاری می‌کرده است.

 

همچنین ادارهٔ فدرال حراست از قانون اساسی آلمان در گزارش سالانه جدید خود در مرداد ۹۷، درباره فعالیتهای جاسوسی و حملات سایبری رژیم آخوندی حاکم بر ایران در سال ۲۰۱۷ضمن تأکید بر این‌که مخالفان رژیم هم‌چنان در کانون توجه فعالیت‌های وزارت اطلاعات هستند، نوشت: بسیاری از حملات سایبری صورت‌گرفته در سال ۲۰۱۷علیه نهادهای آلمانی نیز به (رژیم) ایران راه می‌برد. اهدافی که به‌طور خاص مورد حمله (سایبری رژیم ایران) قرار گرفته‌اند، در حوزه ادارات و دولت، مخالفان رژیم ایران، سازمانهای حقوق بشری، حوزه علوم و تحقیقات و همچنین اقتصاد با تمرکز بر موضوعات هوا و فضا، تسلیحات و پتروشیمی هستند.

این گزارش می‌افزاید: وزارت اطلاعات (رژیم ایران) برای جمع‌آوری اطلاعات از طریق سلسله عملیات‌ اطلاعاتی و با مشارکت شعبه‌های وزارت اطلاعات مستقر در نمایندگی‌های دیپلماتیک در محل و یا از طریق عملیات اطلاعاتی هدایت‌شده از تهران و به‌طور خاص از مقر مرکزی وزارت اطلاعات در آنجا اقدام می‌کند.(برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه‌یی بتاریخ ۲۹تیر۹۷ به تعطیل فوری سفارتها و اخراج دیپلمات تروریستها و مزدوران اطلاعات و نیروی قدس فراخوان داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

اداره حراست از قانون اساسی در ایالت نورد راین وست فالن آلمان، در گزارش سال ۲۰۱۷خود که این هفته منتشر ساخت بر تمرکز وزارت اطلاعات علیه اپوزیسیون به‌ویژه سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت و تلاش اطلاعات برای نفوذ در اپوزیسیون در آلمان تأکید کرد و افزود نیروی تروریستی قدس نیز در سراسر آلمان فعالیتهای فشرده‌یی دارد.

گزارش سال گذشته اداره فدرال حراست از قانون اساسی تصریح کرده بود: «مقر رسمی وزارت اطلاعات در سفارت ایران در برلین، عملکرد مهمی در انجام شناسایی‌های سرویس مخفی برعهده‌ دارد».

این گزارشهای تکان‌دهنده بار دیگر نشان می‌دهد که تعطیل فوری نمایندگیهای رژیم آخوندی در اروپا و اخراج دیپلمات تروریستها و مأموران و مزدوران اطلاعات و نیروی قدس یک ضرورت مبرم نه تنها برای امنیت پناهندگان بلکه برای امنیت کشورهای اروپایی است.

رژیم آخوندی مانند داعش برای بمب‌گذاری در میان انبوه مردم در پاریس عمل کرده است با این تفاوت که این جنایت علیه بشریت در مراکز دیپلماتیک و توسط دیپلمات تروریستها و مأموران اطلاعاتی طراحی و اجرایی شده است.

گزارش سالانه اداره حراست در ایالت نورد راین وست فالن تصریح می‌کند که در این ایالت مانند کل آلمان فعالیتهای سرویسهای اطلاعاتی ایران در درجه اول توسط «وزارت اطلاعات و امنیت» (MOIS) انجام می‌گیرد و تمرکز آن تحت نظر قرار دادن نیروهای اپوزیسیون و به‌طور خاص سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران است.(برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96e4601b-97f0-4d19-9b38-6fe1867aef04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات