728 x 90

هشدار دبیرکل سازمان ملل به بروز قحطی و فقر ویرانگر در جهان

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد
آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد

آنتونیو گوترز؛ دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه ۸خرداد در بزرگ‌ترین نشست سران کشورهای جهان از زمان شیوع ویروس کرونا هشدار داد: «اگر فوراً دست به کار نشوند، همه‌گیری کووید-۱۹ قحطی، فقر و گرسنگی را ایجاد خواهد کرد که به ویرانی و درد و رنج غیرقابل تصور در جهان خواهد انجامید».

وی در نشست روز پنجشنبه که به‌صورت ویدیویی و با شرکت نزدیک به ۵۰تن از سران جهان شرکت کرده بود خواستار اقداماتی فوری و دست‌جمعی در شش محور افزایش، نقدینگی مالی؛ بخشش طلب‌ها؛ تعامل با وام‌دهندگان خصوصی؛ ترویج منابع مالی خارجی؛ بستن راه‌هایی که به فرار مالیاتی پول‌شویی و فساد می‌انجامد؛ و بهبود نابرابریهای، مقابله با بی‌عدالتی‌ها و تغییرات آب‌وهوایی شد.

به گفته گوترز در این نشست «۱.۶ میلیارد نفر از ساکنان زمین ممکن است قادر نباشند دیگر حتی هزینه زندگی خود را تأمین کنند و ۶۰میلیون نفر به زیر خط فقر مطلق رفته‌اند. با کاهش ۸.۵تریلیون دلاری تولید در سطح بین‌المللی، جهان با شدیدترین انقباض اقتصادی از زمان رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰ روبه‌رو خواهد شد. این یک بحران جهانی‌ست، و برون‌رفت از آن به همه ما بستگی دارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6da22464-3959-4080-a233-47f6aba96038"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات