728 x 90

هراس رسانه‌های حکومتی از حمایت کنگره آمریکا از مجاهدین

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

خبرگزاریها و رسانه‌های حکومتی: در کنگره آمریکا طی سال‌های اخیر شاهد تصویب لوایح، قطعنامه‌ها و ایراد سخنرانی‌هایی در حمایت از مجاهدین و علیه جمهوری اسلامی بوده‌ایم

خبرگزاریها و رسانه‌های رژیم از جمله خبرگزاری حکومتی ایسنا روز ۲۷فروردین۱۴۰۱ در مطلبی که به‌صورت کلیشه‌یی و فرمایشی درج شده، نوشتند:

مجاهدین طی سال‌های اخیر و همزمان با تشدید فشار حداکثری دولت آمریکا، توانسته‌اند با نفوذ در ساختار سیاسی آمریکا به عنصری تاثیرگذار در افزایش تنش در روابط آمریکا و ایران تبدیل شوند.

یکی از بارزترین نمودها را می‌توان در کنگره آمریکا یافت. جایی که طی سال‌های اخیر شاهد تصویب لوایح، قطعنامه‌ها و ایراد سخنرانی‌هایی در حمایت از مجاهدین و علیه جمهوری اسلامی بوده‌ایم.

بررسی سوابق لوایح و اقدامات اعضای کنگره آمریکا در رابطه با این سازمان نشان می‌دهد که از اوایل سال۲۰۱۱میلادی، و بر مبنای اقداماتی که برخی از سناتورها اتخاذ کرده بودند، آنها تلاش‌هایی را برای حمایت علنی از این سازمان در پیش گرفته‌اند. نقطه‌عطف این تلاش‌ها ارائه قطعنامه‌ای پیشنهادی بود که در آن جمعی از اعضای کنگره از وزارت‌خارجه این کشور درخواست کردند که سازمان از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شود.

 

این سازمان طی سالیان متمادی با تشکیل اجلاس­ های متعدد در تلاش بوده تا از طریق تماس­ها و ارتباطات گسترده با اعضای کنگره و مسئولان بلندپایه شاخه اجرایی دولت آمریکا، ضمن استفاده از این افراد، نفوذ خود را در بدنه نهادهای تصمیم‌گیر آمریکا هموار ساخته و در پی هدایت دستگاه سیاست‌گذاری آمریکا برای تحقق اهداف خود برآید. با این هدف که از طریق مجاب کردن آنها به حمایت از خواسته‌های این سازمان در عرصه قانونگذاری و تلاش برای اعمال نفوذ در قوه مجریه از راه حمایت از افراد مورد نظر سازمان در پستهای کلیدی و سایر کانونها و مراکز قدرت این کشور، نظرات هم‌سو با سازمان را در جامعه آمریکا دنبال کنند.

فهرست بلند بالایی از مقامات آمریکایی وجود دارد که به‌طور مستمر در اجلاسهای سازمان شرکت کرده و از برنامه‌های آنها جانب داری کرده‌اند. از جمله این افراد می‌توان به جان بولتون، جولیانی، رندل، هاوارد دین، الن درشویتز استاد حقوق دانشگاه هاروارد، جان لوئیس، لوئیس فری مدیر سابق اداره تحقیقات فدرال، رابرت توریسلی سناتور پیشین، پاتریک کندی نماینده پیشین جمهوری‌خواهان، ژنرال جیمز جونز مشاور سابق امنیت ملی، ژنرال ریچارد می‌یرز رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش، اندی کارد رئیس دفتر پیشین کاخ سفید، وسلی کلارک ژنرال بازنشسته، لی همیلتون نماینده پیشین جمهوری‌خواهان، پورتر گاس مدیر پیشین اطلاعات مرکزی آمریکا، میچل ریس مشاور ارشد انتخاباتی رامنی، آنتونی زینی ژنرال بازنشسته و اوان بای سناتور پیشین اشاره کرد.

چنین حمایت و پشتیبانی در برهه کنونی و همزمان با شکست فشار حداکثری و دورنمای رفع تحریم‌ها خود را بیشتر نمایان می‌سازد... .

از این رو با هدف تنش‌زدایی هر چه بیشتر در روابط ایران و آمریکا، اقدامات بحران‌زا و کارشکنی در مسیر مذاکرات را در دستورکار قرار داده و از این طریق قصد دارند تا با نفوذ بیشتر در کنگره آمریکا، فضا را جهت شکل‌گیری هر گونه تعامل با تهران مسدود سازند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/806e9c1b-6489-4415-8eef-9ff7b2705a32"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات