728 x 90

اخبار خاورمیانه,بكارگيرى سلاح شيميايى,سوريه,

حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز کلر به حومه دمشق

-

حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز كلر به مردم سوریه
حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز كلر به مردم سوریه
مرکز تیپ جوبر دمشق 15تیر 96 طی بیانیه‌یی اعلام کرد که نیروهای رژیم اسد حملاتی با گاز کلر به مناطق تحت کنترل مخالفان در محله جوبر در شرق دمشق پایتخت سوریه انجام دادند.

 حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز کلر به مردم سوريه

حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز کلر به مردم سوريه

 
در این حمله 10نفر از رزمندگان سوری تحت تاثیر گاز کلر قرار گرفته‌اند. یکی از فعالان در غوطه شرقی در این زمینه گفت:'نیروهای رژیم اسد همواره به محل حضور مخالفان در غوطه شرقی و جوبر با گاز کلر حمله می‌کنند. رژیم مناطق عاری از درگیری را نیز هدف حمله قرار می‌دهد. رژیم اسد به هیچ کدام از توافقنامه‌هایی که امضا کرده است پای‌بند نیست و احتمال نمی‌دهم که بعد از این نیز آنها را رعایت کند.

یادآوری می‌شود رژیم اسد در 4آوریل از پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص به خان شیخون در استان ادلب با سلاحهای شیمیایی حمله کرد. در این حمله بیش از 100غیرنظامی کشته و بیش از 500نفر دیگر زخمی شدند. آمریکا در تاریخ 7آوریل پایگاه الشعیرات را هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید:

رژیم اسد ۲بار طی ۲۴ساعت غوطه شرقی را با گاز کلر بمباران کرد

برای دومین بار در کمتر از ۲۴ساعت رژیم اسد منطقه غوطه شرقی در سوریه را با گاز کلر مورد هدف قرار داد که منجر به‌حالات خفگی در بین شهروندان و رزمندگان اپوزیسیون سوریه گردید.

حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز سمي به مردم سوريه

حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز سمی به مردم سوريه

 

اورینت ۱۱تیر ۹۶با اعلام خبر فوق افزود نیروهای اسد صبح یک‌شنبه شهر زملکا در غوطه شرقی را با گاز کلر بمباران کردند که دهها مورد خفگی بر جای گذاشت.
در مورد دیگر نیروهای اسد عصر شنبه جبهه عین‌ترما در غوطه شرقی را با گاز کلر مورد تهاجم قرار دادند که منجر به مجروح شدن دهها تن از رزمندگان لشکر الرحمان گردید.

حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز سمي به مردم سوريه  

حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز سمی به مردم سوريه

سخنگوی این لشکر به اورینت گفت این عمل انتقام خسارات و تلفاتی است که نیروهای اسد بعد از شکست در یورش به زملکا و عین‌ترما متحمل آن شده‌اند.
هیومن رایتس واچ: رژیم سوریه در چهار حمله شیمیایی از گاز مخرب اعصاب استفاده کرده است
خبرگزاری آسوشیتدپرس سه‌شنبه 12اردیبهشت 96با انتشار گزارش هیومن رایتس واچ پیرامون حملات شیمیایی رژیم اسد نوشت که هیومن رایتس واچ روز گذشته دوشنبه اعلام کرد ”نیروهای دولتی سوریه از ماه دسامبر ۲۰۱۶تا کنون در چهار حمله از جمله حمله خان‌شیخون که حدود ۱۰۰کشته به جا گذاشت، از موادی مشکوک به مواد مخرب اعصاب، استفاده کرده‌اند“.

 حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز سمي به مردم سوريه

حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز سمی به مردم سوريه

این گزارش در ادامه درباره استفاده رژیم اسد از مواد شیمیایی می‌نویسد ”در خان شیخون ۹۲نفر از جمله ۳۰کودک توسط ساکنان و فعالان محلی به‌عنوان قربانیان سلاحهای شیمیایی مرگبار شناسایی شده‌اند و پرسنل درمانی گزارش داده‌اند که صدها نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند“.
هیومن رایتس واچ در ادامه گزارش خود درباره چگونگی استفاده رژیم اسد از این نوع سلاحها اضافه می‌کند ”رژیم سوریه از سه روش مختلف برای این حملات استفاده می‌کند که در روش اول پرتاب این تسلیحات توسط هواپیماهای جنگی است و در روش دوم با استفاده از هلیکوپترها است که این روش در بیشتر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد و در روش سوم با تغییر شکل تسلیحات و شلیک آنها از سکوهای زمینی که حاوی گلوله‌های مملو از گاز کلر می‌باشد که مصداق جنایت علیه بشریت است“.
در همین حال کنت روث، مدیر اجرایی هیومن رایتس واچ در زمینه استفاده رژیم اسد از سلاحهای شیمیایی تأکید می‌کند که ”استفاده حکومت سوریه از مواد شیمیایی مخرب اعصاب، تشدید مرگبار کاربرد این تسلیحات و بخشی از یک الگوی کاملاً مشخص است. در شش ماه گذشته حکومت سوریه از هواپیماها، هلیکوپترها و نیروی زمینی برای پرتاب و شلیک تسلیحات حاوی گازهای کلر و سارین در دمشق، حما، ادلب و حلب استفاده کرده، که کاربرد گسترده و سازمان‌یافته از سلاحهای شیمیایی است“.
از سویی دیگر زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، روز دوشنبه خبر از آغاز فعالیت یک هیأت جدید سازمان ملل برای شناسایی افرادی که در سوریه اقدام به جنایت کرده‌اند داد که متشکل از یک قاضی سرشناس و یک حقوق‌دان بین‌المللی است.
فعالیت این هیأت که مقر آن در ژنو خواهد بود، در دسامبر ۲۰۱۶به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل رسیده است.

ادامه حملات شیمیایی رژیم جنایتکار اسد به مردم سوریه

هلیکوپترهای رژیم اسد شهر الهبیط در حومه جنوبی ادلب را با بشکه‌های حاوی گاز کلر مورد حمله قرار دادند.
محمد رشید، از فعالان سوری وابسته به اپوزیسیون، روز دوشنبه 14فروردین 96 درگفتگویی با خبرگزاری آناتولی گفت: ”هلیکوپترهای نظامی متعلق به ارتش اسد با استفاده از بمبهای بشکه‌یی حاوی گاز کلر به شهر الهبیط در حومه جنوبی ادلب حمله کردند و دست‌کم 20نفر در اثر استنشاق گاز کلر مصدوم شدند که به بیمارستانهای منطقه انتقال یافتند“.

 حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز سمي به مردم سوريه

حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز سمی به مردم سوريه

وی در ادامه اضافه کرد: ”جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش اسد از بامداد تا الآن شهر الهبیط را حداقل 26بار مورد حمله قرار داده‌اند“.
گفتنی است که نیروهای رژیم اسد 5روز پیش نیز شهر لطمنه واقع در شمال حما را مورد هدف حمله با استفاده از گاز کلر قرار دادند و در نتیجه آن نیز 2نفر جان خود را از دست داده و 30تن دیگر تحت تاثیر این گاز قرار گرفته بودند.

رژیم اسد منطقه القابون در دمشق را با گاز کلر مورد تهاجم قرار داد

العربیه روز پنچشننبه 10فروردین به‌نقل از «فعالان مدنی سوری گزارش داد که هلیکوپترهای رژیم اسد منطقه القابون در دمشق را با بشکه‌های انفجاری حاوی گاز کلر مورد تهاجم قرار دادند که بر اثر آن بسیاری از شهروندان به خفگی دچار شدند».
این منبع افزود مناطق تحت کنترل اپوزیسیون سوریه در حومه دمشق هم‌اینک در معرض بمباران شدید از طرف نیروهای اسد قرار دارد که مناطق بسیاری از منطقه جوبر را از دست داده‌اند و اپوزیسیون در آنجا موفق شده است که سه تانک نیروهای اسد را منهدم کند و بسیاری از این نیروها را به قتل برساند.
پیشتر و در همین ماه جاری میلادی، بیمارستان اللطامنه در حماه با گاز کلر بمباران شده بود که طی آن یک پزشک و یکی از بیماران کشته شده بودند... . 

 حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز سمي به مردم سوريه

 حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز سمی به مردم سوريه

رژیم اسد برای دومین بار شهر اللطامنه را با گاز کلر هدف قرار داد


به گزارش اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه 6فروردین 96 ”ارتش العزه“ وابسته به ارتش آزادی سوریه اعلام کرد هلیکوپترهای رژیم اسد یک مرکز را در شهر اللطامنه با بشکه انفجاری هدف قرار داد که حاوی گاز کلر بود و باعث 20مورد حالت خفگی در صفوف رزمندگان سوری و غیرنظامیان گردید.

حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز کلر به مردم سوريه

 حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز کلر به مردم سوريه

رژیم اسد روز گذشته نیز بیمارستان شهر اللطامنه را در حومه شمالی حما با گاز کلر هدف قرار داد که باعث جان باختن یک نفر و خفگی دهها غیرنظامی گردید.

بنا‌ به این گزارش علی الدرویش پزشک جراح بر اثر حمله هوایی موشکی حاوی ماده کلر که بیمارستان شهر را هدف قرار داد، کشته شد و تعدادی دیگر از کادرهای درمانی بیمارستان نیز دچار حالت خفگی شدند...».

حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز کلر به مردم سوريه

حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز کلر به مردم سوريه

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2ad7d91-d7d7-4b3b-843f-8d8277dd2299"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات