728 x 90

هدف از اعلام وضعیت سفید شهرها چیست؟

سرانجام روحانی به‌منظور عادی‌سازی شرایط و فعال کردن کوره‌های کار و دکانهای دین‌فروشی ۱۲۷منطقه را سفید اعلام کرد. اما پیشاپیش مردم را مقصر قتل‌های آینده معرفی کرد.

آخوند روحانی: «اگر یک وقتی مراعات نکنند ممکن است این سفید تبدیل به زرد بشود».

حریرچی در منتهای وقاحت با اعتراف به آزمایش تکثیر کرونا روی مردم بی‌گناه، ماهیت ضدبشری نظام را به نمایش گذاشت: «و این یک مانور است در واقع و یک عملیات آزمایشی می‌کنیم اگر دیدیم در بعضی از شهرستانها نتیجه نداد برمی‌گردیم».

اما واقعیت مناطق سفید از زبان مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی:

محمدحسین قربانی، نماینده وزارت بهداشت در گیلان: «هنوز هیچ جایی از استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت سفید قرار ندارد و هم‌چنان در معرض خطر هستیم».

محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: «در ۲۴ساعت گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته‌اند».

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: «روند ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان به شکل نگران‌کننده‌ای تغییر کرده به‌طوری‌که احتمالاً در نقطه شروع پیک دوم هستیم».

یک هموطن: «اردیبهشت ۹۹ اینجا محله شهرک غربه شهرداری نمایشگاه گل لاله گذاشته و نوشته از تجمع بپرهیزید و در خانه بمانید مسخره‌تر از این کجای دنیا میتونید پیدا کنید»؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تشریح علت اوج‌گیری کرونا گفت: «...ما در دو هفته گذشته بعد از این‌که فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر شد آمار رو به تزایدی را در استان خوزستان داشتیم».(فرهاد نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز)

حتی رئیس اداره مراقبتهای مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اعتراف کرد: «ما هم‌چنان در موج اول یا موج افزایشی بیماری هستیم نزدیک داریم می‌شویم به قله بیماری». (حسین عرفانی ۴اردیبهشت ۹۹)

به‌رغم اعتراف به گسترش بیماری پس از بازگشایی کارها، اعلام ۱۲۷منطقه سفید، منطق کرونای ولایت، برای قربانی کردن مردم پای امنیت نظام است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c84d3108-3016-47c8-bde0-6951e33c8c64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات