728 x 90

هاشمی طبا: مشکل درونی است، بحران آب مملکت را نابود می‌کند

بحران آب در ایران
بحران آب در ایران

مصطفی هاشمی‌طبا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی گفت: «مشکل ما بیشتر مشکل درونی است تا بیرونی و حالا برجام باشد یا نباشد ما هم‌چنان مشکلات درونی را خواهیم داشت. به‌عنوان مثال الآن دولت می‌خواهد با بدهی۶۰۰هزار میلیاردی‌اش چه کند؟ در حال حاضر مؤسسات بسیاری که در کار سازندگی کشور بودند از دولت طلب دارند، دولت می‌خواهد با این بدهی چه کند؟ بسیاری از مؤسسات طلبکار از دولت به‌خاطر همین موضوع دارند کارگران‌شان را بیرون می‌کنند».

وی با تأکید بر این‌که در حال حاضر کشور دچار بحران آب است، گفت: «باید مجلس... کوشش‌اش را برای حل مشکل آب و تغییر شیوه کشاورزی می‌کرد و دولت هم دنبالش می‌رفت اما این اتفاق نیفتاده و روحانی هم همین‌طور نشسته و چاه‌ها دارند خشک می‌شوند و آب سدها پایین‌تر می‌روند».

این عضو تشخیص مصلحت آخوندی که خبرگزاری حکومتی ایلنا۲۰خرداد۹۷گفتگویش را درج کرد، در پایان با اعتراف ضمنی به ناتوانی رژیم آخوندی در حل کلان بحرانهایی که با آن درگیر است از جمله بحران آب، تصریح کرد: «به نظر م منش دولت خیلی انقلابی نیست که بتواند کار را... پیش ببرد. دولت الآن فقط باید به مسأله آب و کشاورزی برسد و بقیه کارها را بگذارد برای بعد. در این میان هرکس که نمی‌تواند در دولت کار کند هم برود. ما که نباید با کسی رودربایستی داشته باشیم. ما در حال حاضر نه مشکل برجام داریم نه مشکل سیاست خارجی چرا که همه این موارد قابل تغییر است و چیزی نیست که نتوان تغییرش داد اما آنچه که دارد ممکلت را نابود می‌کند مشکل کمبود آب است که اگر حل نشود هم ایران از بین می‌رود هم جمهوری اسلامی».

 

 

بیشتر بخوانید:

شدت بحران آب به حدی گسترش یافته که روزانه با هشدارهای کارگزاران حکومتی و ابراز وحشت از پیامدهای آن مواجه هستیم. گوشه‌یی از اخبار بحران آب:

‌موسوی لارگانی عضو مجلس آخوندی از فلاورجان اصفهان گفت: «بحران آب در استان اصفهان بسیار وخیم است.کشاورزان فلاورجانی هیچ نوع درآمدی جز تولید محصولات کشاورزی ندارند و هم‌اکنون محتاج نان شبشان هستند».

وی افزود:‌ «صدای فریاد بسیاری از مردم از بی‌آبی در استان اصفهان بلند شده است؛زیرا کمبود منابع آبی در استان اصفهان محدود به چند ساعت قطعی آب نیست، بلکه موضوع قطعی آب به چند روز در یک هفته می‌رسد و این امر به‌شدت مردم را در تنگنا قرارداده است. بی‌آبی،کشت محصولات کشاورزی در فلاورجان را متوقف کرده و اکثر کشاورزان شغل خود را از دست داده‌اند».

رسانه‌های رژیم روز ۱۸خرداد گزارش دادند:‌ ۶شهر اصفهان، بندرعباس، بوشهر، شیراز، کرمان و مشهد با جمعیتی بالغ بر ۱۰میلیون نفر در وضعیت قرمز بحران آبی قرار دارند (سایت اصفهان امروز ۲۰خرداد).

روز جمعه گرمای هوا در برخی از نقاط استان بو شهر به ۵۲درجه سانتیگراد رسید، با فرارسیدن تابستان مردم این استان مانند سالهای گذشته با کمبود شدید آب روبه‌رو هستند. یک عضو مجلس آخوندی دو هفته پیش اعلام کرد:‌ استان بو شهر از نظر تأمین آب آشامیدنی در وضعیت قرمز قرار دارد.

بنا‌به‌گفته کارگزاران رژیم در ایران ۳۳۴شهر در وضعیت تنش آبی قرار دارند. اما شهر بو شهر از جمله ۱۰۷شهری است که از نظر کمبود آب در وضعیت قرمز قرار دارند و در شمار ۶شهر بزرگ ایران مانند اصفهان، شیراز، بندرعباس، کرمان و مشهد است که نیاز مصرف آنها حداقل ۲۰درصد از تولید آب بیشتر است.

 

بحران آب در بوشهر

مردم بو شهر می‌گویند سال‌ها است که مردم استان بو شهر با مشکلات متعددی در زمینه تأمین منابع آبی روبه‌رو هستند و مسئولان استان نیز حل مشکل را از سالی به سال دیگر موکول می‌کنند.

یک عضو مجلس آخوندی از بو شهر در خرداد ماه جاری وضعیت آب آشامیدنی این استان را بسیار بحرانی و نگران‌کننده دانست (ایلنا ۴اردیبهشت).

یک کارگزار رژیم در این استان می‌گوید: ۶۰درصد آب مورد نیاز استان بو شهر از استان کهکیلویه و بویر احمد و ۳۰درصد از استان فارس(کازرون) با استفاده از خطوط طولانی انتقال آب و تنها ۱۰درصد بقیه از منابع داخلی استان تأمین می‌شود.

در این صورت هر مشکلی که در استانهای مزبور پیش می‌آید به کم شدن و حتی قطعی آب منجر می‌شود(صدا و سیمای رژیم، بو شهر ۱۹خرداد).

یکی از راه‌حلهایی که می‌تواند بحران کمبود آب را در این استان حل کند ساخت مجتمع های آب شیرین کن در کنار خلیج‌فارس است که این استان صدها کیلومتر در آن ساحل دارد. اما رژیم ضدایرانی آخوندی حاضر نیست ثروت مردم را در این راه بکار بیاندازد. و ساخت یک مجتمع سالها طول می‌کشد.

در خرداد سال ۱۳۹۴یک رسانه رژیم در مورد بحران آب نوشت:‌ وضع آب بو شهر لحظه به لحظه بدتر می‌شود.آب شیرین کن ها چند سال آینده جواب می‌دهند. با این وصف مجتمعی که برای شیرین کردن آب در بو شهر در نظر گرفته شده هنوز از سال گذشته در حال برنامه‌ریزی است و مرحله اجرایی آن شروع نشده است. و رژیم آخوندی حتی حاضر نیست که این مجتمع ها توسط بخش خصوصی ساخته شود و بعد هزینه پروژه را بپردازد.

چیزی که مسئولیت و نقش رژیم آخوندی را در استمرار این بحران واضح‌تر می‌کند این است که حداقل از ده سال پیش در رسانه‌ها و توسط کارگزاران خود رژیم نسبت به وضعیت بحرانی آب در بو شهر هشدار داده شده است.

از جمله در اردیبهشت ۱۳۸۸یک رسانه رژیم تحت عنوان« هشدار به بوشهریها: بحران آب در بوشهر» نوشته بود:‌ «بارش بارانهای بهاری که در استان بو شهر صورت گرفت منجر به بهبود وضعیت بحرانی آب در بوشهر نشد و با شرایط موجود باید عنوان کرد وضعیت آب در این استان نسبت به سال گذشته بحرانی‌تر است».

بعد از گذشت نزدیک به ده سال، اکنون و در این شرایط گرمای روزهای اخیر که بیش از ده روز است در ماه رمضان آب قسمتهای از بو شهر و دیگر شهرهای این استان قطع است بسیاری از مردم توان خرید آب که هر دو هزار لیترآن بین ۵۰تا ۶۰هزار تومان است، را ندارند.

 

قتل‌عام طبیعت توسط رژیم آخوندی

در قسمتی از فصل پنجم، بیانیه سی و ششمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران تحت عنوان «قتل‌عام طبیعت، فجایع اجتماعی، توحش ضدایرانی رژیم آخوندی» می‌خوانیم: « بلایی که رژیم ولایت فقیه بر سر طبیعت ایران آورده، بی‌سابقه است. هیچ اشغالگر و حاکمی در تمام طول تاریخ ایران زمین، این‌گونه وحشیانه طبیعت ایران را قتل‌عام نکرده است. کشور ایران هیچگاه شاهد فجایعی در چنین ابعاد که هر روز گوشه‌ای از آن در رسانه‌های حکومتی پوشش می‌یابد نبوده است. بحران فاجعه‌بار آب، آلودگی بی‌حد و مرز هوا، بحران ریزگردها، نابودی جنگلها و مراتع، رشد کویری شدن بخشهای زیادی از کشور، خشک شدن تالابها و دریاچه‌ها و… نتیجه استیلای نظام ولایت فقیه و استبداد مذهبی بر میهن ماست. وقتی فقط در تهران، در هر سال، چندین هزار نفر به‌علت آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند، می‌توان چشم‌انداز این طبیعت کشی را مجسم کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/575d8d16-3dc9-4c2d-9195-de1efdb668d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات