728 x 90

نیویورک تایمز: حمله رژیم به یک کشتی تجاری در اقیانوس هند جدیدترین نمونه «جنگ در سایه» بین رژیم ایران و اسراییل

حمله رژیم به یک کشتی تجاری در اقیانوس هند
حمله رژیم به یک کشتی تجاری در اقیانوس هند

نیویورک تایمز حمله رژیم به یک کشتی تجاری در اقیانوس هند در روز شنبه را جدیدترین نمونه «جنگ در سایه» بین رژیم ایران و اسراییل توصیف کرد و نوشت: کشتی که مورد حمله قرار گرفت قبلاً متعلق به اسراییل بوده است و گفته می‌شود این حمله خساراتی ببار نیاورده است. گفته می‌شود این کشتی که تا چندی قبل تحت مالکیت شرکت زودیاک Zodiac یک شرکت مستقر در لندن بود، مورد حمله یک هواپیمای بدون سرنشین یا یک تیم از نیروی دریایی رژیم ایران قرار گرفته است.

حمله به این کشتی که از جده عربستان سعودی به شهر بندری جبل علی در امارات متحده عربی میرفت، جدیدترین درگیری بین رژیم ایران و اسراییل بخشی از یک «جنگ در سایه» است.

نیورک تایمز افزود: اسرائیل در رابطه با این حمله سکوت کرد. اما سایتی که متعلق به یکی از مراکز اصلی تولید سانتریفیوژدر ایران است (و اخیر مورد حمله قرار گرفت)، در لیست اهدافی بود که اسراییل اوایل سال گذشته به دولت ترامپ ارائه داده بود.

نیویورک تایمز نوشت، رژیم ایران رسماً مسئولیت حمله دریایی روز شنبه را به عهده نگرفت، اما رسانه‌های خبری در ایران به‌طور گسترده‌ای این حمله را پوشش خبری دادند.

به گفته یک مقام امنیت ملی اسرائیلی، حمله روز شنبه ناشی از یک اشتباه محاسبات توسط رژیم ایران بوده است که به‌گفته این مقام ممکن است اطلاعات نادرستی در مورد مالکیت کشتی داشته است. (روزنامه نیویورک تایمز ۱۲تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31cf3e26-dcda-43a7-b017-9982f0f12ffd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات