728 x 90

نیویورک تایمز: تحریم‌های جدید به قصد مختل کردن جریان پول ایران به شبه‌نظامیان حوثی یمن

تحریم‌ها علیه حوثیهای یمن
تحریم‌ها علیه حوثیهای یمن

نیویورک تایمز در گزارشی به‌تاریخ پنجشنبه هفتم آ‌ذر به بررسی تحریم‌های جدید آمریکا علیه شبه‌نظامیان حوثی پرداخته و آنرا به قصد مختل کردن جریان پول ارسالی رژیم ایران به این شبه‌نظامیان دانسته است.
در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «دولت آمریکا روز پنجشنبه مبادرت به خشکاندن جریان پول ایران به میلیشیای حوثی یمن نمود که موجب آشوب در دریای سرخ از زمان شروع جنگ در غزه شده‌اند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که تحریم‌های مالی روی یک شخص و سه سازمان اعمال کرده که ”انتقال میلیون‌ها دلار پول به حوثی‌ها را تسهیل کرده‌اند“ .
نویسنده به‌نقل از خزانه‌داری آمریکا ادامه می‌دهد: «تحریم‌ها را روی رئیس انجمن صرافی‌ها در صنعا، پایتخت یمن، و سه صرافی در یمن و ترکیه اعمال می‌کند. صرافی‌ها به دستور یک همکار سپاه پاسداران به نام سعید الجمال به انتقال پول به حوثی‌ها کمک کرده‌اند.
وزارت خزانه‌داری گفت، ”شبکهٔ سعید الجمال متکی به شبکه‌یی از صرافی‌ها در سراسر خاورمیانه است تا انتقال پول ایران به شرکت‌های مالی هم‌سو با حوثی‌ها در یمن را تسهیل کند“ .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/904ee932-947b-4bf5-af62-fc3aae6bea41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات