728 x 90

نیوزویک: یک مقام رسمی می‌گوید حماس با ایران قبل از حمله اسراییل هماهنگ کرده است

بمباران غزه
بمباران غزه

نیوزویک روز ۲۰مهر نوشت: یک مقام ارشد حماس گفت: حماس قبل، در حین و پس از حمله به اسراییل در آخر هفته با ایران در هماهنگی فعال بود.
احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان، در پاسخ به سؤال نیوزویک در گفتگوی صوتی در ایکس گفت که حماس هم‌چنین با حزب‌الله لبنان متحد رژیم ایران و با دیگر جناح های به‌اصطلاح محور مقاومت قبل از مرگبارترین حمله شبه‌نظامیان حماس در تاریخ اسراییل، هماهنگی داشته است.
تهران هر گونه نقشی در این عملیات را انکار کرده است، اگر چه نمایندگی رژیم ایران در سازمان ملل متحد اوایل چهارشنبه به نیوزویک گفت که جمهوری اسلامی به مبارزان فلسطینی مهارتهایی برای کمک به آنها برای انجام چنین حمله‌یی ارائه کرده است. عبدالهادی در ایکس گفت که «ما قبل، حین و بعد از این نبرد در بالاترین سطح با حزب‌الله و با ایران و محور مقاومت هماهنگ بودیم». او گفت که این هماهنگی بُعدهای زیادی دارد، سیاسی، نظامی و غیره.

 

نیوزویک در ادامه نوشت: در حالی که حماس مدت‌هاست روابط خود را با رژیم ایران تقویت کرده است، حماس نقش هر نهاد دیگری در طراحی حمله غافلگیرانه زمینی، دریایی و هوایی را رد کرده است. عبدالهادی نگفته است که کسی غیر از خود حماس این حمله را طراحی کرده است.
مقامات آمریکایی و اسرائیلی، در حالی که ایران را به داشتن سابقه طولانی در حمایت نظامی، مالی و غیره از حماس متهم می‌کنند، هیچ ارتباط روشنی بین تهران و عملیات شناسایی نکرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20733eb2-ea1e-46f2-a257-f966a6779486"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات