728 x 90

افشای جزئیات حمله موشکی رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان

سونا صمصامی - افشای جزئیات حمله موشکی رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان
سونا صمصامی - افشای جزئیات حمله موشکی رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان

 

افشای جزئیات حمله موشکی رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان

افشای جزییات در مورد ریل تصمیم‌گیری، سلسله مراتب فرماندهی، زمانبندی اقدامات سپاه پاسداران

 

سونا صمصامی:

خانمها آقایان خوش آمدید

ما امروز می‌خواهیم جزییات دقیقی از عملیات جنگی فاشیسم دینی حاکم بر ایران علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی در ۱۴سپتامبر را با شما در میان بگذاریم.

بر اساس اطلاعات سازمان مجاهدین خلق ایران از درون رژیم تصمیم این حمله در جلسه شورای عالی امنیت رژیم آخوندی با حضور روحانی و ظریف گرفته شده است، شماری از فرماندهان ارشد سپاه نیز در این جلسه شرکت داشتند. خامنه‌ای پاسدار سرلشگر غلامعلی رشید و پاسدار امیر علی حاجی‌زاده را مأمور اجرای این طرح کرد. ستاد فرماندهی تاکتیکی عملیات به فرماندهی پاسدار سرتیپ محمد فلاحی از یک هفته قبل در پایگاه امیدیه در خوزستان مستقر شد. عده‌یی از افسران پاسداران، متخصص موشکی و پهپادی از پایگاه ماهشهر نیز به امیدیه منتقل شدند. موشکهای کروزی که آخوندها ساخته‌اند و در مجتمع صنایع نظامی رژیم در پارچین تهران ساخته شده بود در این حمله به کار گرفته شده است.

 

علیرضا جعفرزاده جزییات بیشتری را در این زمینه برای شما توضیح می‌دهد و به سؤالات شما پاسخ می‌دهد. قبل از این من روی چند نکته تأکید می‌کنم.

رژیم آخوندی در بحرانهای دوران سرنگونی هیچ برون‌رفت استراتژیکی ندارد. رژیم تلاش می‌کند با سرکوب و شیطان‌سازی و تروریسم علیه اپوزیسیون خود از بالا‌گرفتن قیام مردمی جلوگیری کند و خشم انفجاری جامعه را مهار کنند. آنها از سوی دیگر می‌خواهند با جنگ‌افروزی جامعه جهانی را وادار به عقب‌نشینی کنند.

بسیاری به اشتباه جنگ‌افروزیها رژیم را نشان قدرت آن می‌پندارند. رژیم با این اقدامات می‌خواهد بر بحرانهای مهلک داخلی سرپوش بگذارد و محاصره خفقان آوری را که در آن گرفتار آمده بشکند.

اگر این رژیم از صدور تروریسم و بنیادگرایی دست بکشد روند سقوط آن تسریع می‌شود. خامنه‌ای و سردمداران رژیم تصریح می‌کنند که اگر در سوریه و عراق و یمن نجنگیم باید در اصفهان و تهران و شیراز بجنگیم.

رژیم در تجاوزگریهایش روی بی‌عملی جامعه جهانی حساب می‌کند. رژیم برای آن‌چه در منطقه می‌کند هیچ قیمتی نداده است در سال ۲۰۰۳ دروازه‌های عراق به روی رژیم گشوده شد و بعد از اشغال پنهان عراق، آنجا را به‌عنوان سرپلی برای بقیه خاورمیانه بکار گرفت.

اطلاعات ما نشان می‌دهد که رژیم آخوندی حساب کرده است که تا انتخابات آمریکا قیمت سنگینی برای تجاوزکاریهایش نخواهد پرداخت. وقتی حملات به نفتکشها و تأسیسات نفتی و سرنگون کردن پهپاد آمریکایی، افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم و به کار انداختن سانتریفوژهای IR۵و IR۶ پاسخ متناسب دریافت نکرد، رژیم جری شد تا به یک عملیات جنگی بزرگ علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی دست بزند.

 

من صحبت‌هایم را با این نقل‌قول از خانم رجوی پایان می‌دهم که، «حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی گامی بلند و فصلی جدید در تعرض‌های جنگ‌افروزانه رژیم آخوندی است. قدرت و قاطعیت تنها زبان قابل فهم برای ملایان است. بی‌عملی در برابر فاشیسم دینی آنرا جری‌تر می‌کند. راه‌حل قطعی برای خلاصی از فاشیسم دینی که منشاء همه بحرانها در خاورمیانه است، تغییر این رژیم نامشروع به دست مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته است».

علیرضا جعفرزاده جزییات بیشتری را توضیح می‌دهد.

 

علیرضا جعفرزاده:

علیرضا جعفرزاده

علیرضا جعفرزاده

 

طرح کلی عملیات علیه پالایشگاههای عربستان در روز چهارشنبه ۳۱ژوئیه ۲۰۱۹، در جلسه شورایعالی امنیت ملی رژیم به ریاست حسن روحانی تصمیم‌گیری شد. جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی عضو ثابت شورایعالی امنیت ملی رژیم است و در جلسات آن شرکت می‌کند. بنابر اطلاعات مشخص برخی از فرماندهان سپاه پاسداران که در این جلسه مشخص شرکت داشتند عبارت بودند از: پاسدار سرلشگر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (بالاترین قرارگاه عملیاتی نظامی در ایران، مسئول طراحی و همآهنگی عملیاتی نیروهای مسلح رژیم شامل سپاه و ارتش) پاسدار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، پاسدار- سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، پاسدار سرتیپ امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه پاسداران. رشید و حاجی‌زاده به‌خاطر این عملیات مشخص در این نشست شورایعالی امنیت ملی شرکت داشتند. علاوه بر این نفرات، چند نفر دیگر از فرماندهان ارتش و نیروی انتظامی نیز در جلسه شرکت داشتند.

بعد از موافقت اولیه خامنه‌ای با این عملیات، طراحی جزیی آن شروع شد و نهایتاً بار دیگر طرح به‌منظور تأیید نهایی برای خامنه‌ای ارسال شد. خامنه‌ای اجرای آنرا به پاسدار سرلشکر رشید و پاسدار سرتیپ حاجی‌زاده ابلاغ نمود.

پاسدار سرتیپ فلاحی معاونت عملیات نیروی هوا فضای سپاه طرح را عملیاتی نمود. این معاونت در ستاد فرماندهی هوا-فضای سپاه واقع در پادگان دستواره (در منطقه چیتگر- شمالغرب تهران) قرار دارد. طرح عملیاتی و اجرایی نهایی، در ستاد مرکزی موسوم به خاتم الآنبیا، توسط پاسدار سرلشکر غلامعلی رشید چک و مورد تأیید قرار گرفت.

عکس ماهواره‌ای ستاد فرماندهی هوا- فضای سپاه در پادگان دستواره

عکس ماهواره‌ای ستاد فرماندهی هوا- فضای سپاه در پادگان دستواره

 

  1. حدود یک هفته قبل از حمله موشکی، اکیپ فرماندهان این عملیات، از ستاد نیروی هوا- فضای سپاه از تهران به استان خوزستان در جنوب غرب ایران رفتند. برخی از فرماندهان این اکیپ که شناسایی شده‌اند به‌قرار زیر می‌باشند: پاسدار سرتیپ محمد فلاح معاون عملیات نیروی هوا-فضا، پاسدار سرتیپ محمود باقری کاظم آباد(محمود باقری کاظم آباد توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا در ۲۲می‌۲۰۱۸ وارد لیست تحریم شده است.) فرمانده موشکی نیروی هوا-فضا، سرتیپ پاسدار سعید آقاجانی فرمانده پهپادی نیروی هوا-فضا
  2. این اکیپ فرماندهی در بخشی از پایگاه امیدیه (در منطقه بین امیدیه و اهواز در خوزستان، حدود ۸۵کیلومتری جنوب شرقی اهواز) مستقر شد. پایگاه امیدیه که در گذشته پایگاه پنجم سابق شکاری نیروی هوایی ارتش بود، مقر فرماندهی تاکتیکی عملیات حمله به تأسیسات نفتی سعودی بود.

عکس ماهواره‌ای پایگاه امیدیه (۸۵کیلومتری اهواز- در استان خوزستان)

عکس ماهواره‌ای پایگاه امیدیه (۸۵کیلومتری اهواز- در استان خوزستان)

 

بخشی از این پادگان در اختیار نیروهای هوا- فضای سپاه قرار گرفته است که فرماندهی آن بخش از پادگان با پاسدار امیری از نیروی هوا-فضای سپاه است. پدافند هوایی ارتش برای منطقه جنوب غرب در پایگاه امیدیه مستقر است و قسمتی از این پایگاه در اختیار پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش می‌باشد، حضور ارتش در این پایگاه پوش مناسبی را برای مخفی نگه‌داشتن حضور نیروهای سپاه برای این عملیات در استان خوزستان فراهم می‌کرد.

عده‌یی از فرماندهان و پرسنل نیروی هوا فضای سپاه پاسداران، متخصص در امور موشکی و پهپادی که در ماهشهر(در ۱۱۹کیلومتری اهواز- منطقه سوم دریایی سپاه) مستقر هستند، از ماهشهر به محل پایگاه امیدیه رفتند.

چند روز بعد از حمله ۱۴سپتامبر ۲۰۱۹ فرماندهان صحنه گزارش کار را با جزییات به پاسدار سرلشگر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء دادند.

بخشی از پرسنل نیروی هوا-فضا که از ماهشهر به امیدیه رفته بودند، بعد از اجرای عملیات به ماهشهر باز گشتند، اما بخشی پرسنل هوا-فضای سپاه هم‌چنان در پادگان امیدیه باقی مانده‌اند.

مطابق آخرین گزارشات دریافتی، یک اکیپ جدید از پرسنل هوا-فضای سپاه از تهران روز یکشنبه ۲۲سپتامبر ۲۰۱۹ وارد پایگاه امیدیه شدند. از هدف آنها هنوز اطلاعی در دست نیست.

 

جزییات موشکهای مورد استفاده در حمله

سپاه پاسداران، بخشی از کارخانجات موشکی خود را به تولید موشک کروز اختصاص داده است. این موشکها توسط گروه صنایع کروزی که آخوندها ساخته‌اند توسط سازمان صنایع هوا-فضای وزارت دفاع رژیم آخوندی تولید می‌شوند. زیر مجموعه‌این گروه شامل صنایع فصیحی، صنایع مسلمی، صنایع رحیمی هستند. این گروه دارای یک پژوهشکده صنایع کروز می‌باشد. (کروکی ساختار سازمان هوا- فضا ضمیمه است- ضمیمه ۱)

پارچین یک منطقه بزرگ کاملاً نظامی در جنوب شرق تهران است که در کنترل وزارت دفاع آخوندها قرار دارد. در پارچین ۱۲صنعت نظامی و موشکی وجود دارد که وزارت دفاع رژیم آخوندی هر کدام از این صنایع را با نام ”طرح“، مشخصاً ”طرح یک تا طرح ۱۲“کد گذاری کرده است. بنابر اطلاعات مشخص موشکهای کروزی که حکومت آخوندی از روی موشکهای کره شمالی ساخته در حمله به پالایشگاههای عربستان استفاده شده در مجموعه گروه صنایع کروز در طرح ۴پارچین ساخته شده است.

عکس ماهواره‌ای طرح ۴در سایت پارچین (جنوب شرق تهران)

عکس ماهواره‌ای طرح ۴در سایت پارچین (جنوب شرق تهران)

 

کمک کره شمالی

رژیم برای آموزش ساخت موشکهای کروز، عده‌یی از کارشناسان موشکی خود را در سالهای گذشته به کره شمالی اعزام کرده بود. از جمله در سال ۱۳۸۸ یک گروه ۲۰نفره از این متخصصان به کره شمالی اعزام شدند. رئیس این گروه حسین پورفرزانه متخصص ساخت موتور توربوجت حسین پورفرزانه بوده که در حال حاضر مدیر «صنایع علمی فناوری» در ریاست‌جمهوری آخوند روحانی در زمینه ساخت موتور توربوجت می‌باشد.

 

مراکز موشکی در جنوب ایران

یکی از مهمترین بخشهای تولید و نگهداری و پرتاب موشکی سپاه پاسداران، در استانهای جنوبی ایران و سواحل خلیج‌فارس قرار دارد. این مراکز زیر مجموعه نیروی هوا-فضای سپاه و فرماندهی موشکی نیرویی دریایی سپاه محسوب می‌شوند. بخش عمده این مراکز توسط مهندسی نیروی دریایی سپاه ساخته شده است.

۹عدد از مراکز و نقاط مخفی کردن موشکها به‌قرار زیر می‌باشند. (عکسهای ماهواره‌ای این مراکز ضمیمه می باشند)

تونل فجر ۵ در منطقه بیضاء شیراز- محل تولید و نگهداری موشک

یکی از مهمترین مراکز مخفی نیروی دریایی سپاه که محل تولید و نگهداری موشک می‌باشد در پادگان بهشتی واقع در منطقه بیضا در شمال شهر شیراز در استان فارس قرار دارد. این پادگان مرکز آماد و پشتیبانی نیروی دریایی سپاه می‌باشد. در این پادگان و مجموعه تونلها و تأسیسات جانبی آن محل تولید و نگهداری و ساخت موشکهای سپاه می‌باشد. علاوه بر تونل، مهندسی سپاه اقدام به ساخت سکوهای پرتاب موشک هم در مجموعه منطقه حفاظت‌شده اطراف این پادگان هم کرده است. (ضمایم ۲و ۳)

پادگان بعثت ۱(یا پادگان امام محمد باقر)

این پادگان در شمال شهر شیراز- کیلومتر ۵جاده شیراز به مرودشت- مجموعه واقع در شرق جاده بعد از شهرک رکن آباد (اکبرآباد سابق) است. این پادگان در اختیار نیروی دریایی سپاه است و فعالیت‌های مختلف نیروی دریایی از جمله مربوط به تولید و نگهداری موشک در آن انجام می‌شود. این محل از سه مجموعه پادگان در کنار هم تشکیل شده است که بیش از ۷کیلومتر طول مجموعه آنها است. ادر انتهای این محل انبارهای بزرگ برای نگهداری موشک و همچنین سکوی پرتاب موشک توسط مهندسی نیروی دریایی سپاه ایجاد شده است. (ضمیمه ۴)

 

پادگان بعثت ۲

این محل در جاده شیراز به مرودشت در حدود کیلومتر ۱۲در دره‌یی در غرب جاده واقع شده است. این پادگان محل فرماندهی و همچنین تولید و نگهداری موشکهای نیروی دریایی سپاه می‌باشد. این مجموعه دارای تأسیسات گسترده و تونل می‌باشد. (ضمیمه ۵)

 

پادگان شرق چشمه بیدی

این مجموعه در کیلومتر ۱۰جاده شیراز به مرودشت- سمت راست جاده (شرق جاده) واقع شده است. این پادگان محل انبار و سکوی پرتاب برای نیروی دریایی سپاه می‌باشد. (ضمیمه ۶)

 

مرکز موشکی کازرون(مجاور پادگان نیروهای ویژه سپاه)

این مرکز در شمال شرقی شهر کازرون در کنار پادگان نیروهای ویژه تیپ امام سجاد نیروی دریایی سپاه واقع شده است.این منطقه محل انبار و سکوی پرتاب موشک نیروی دریایی سپاه است. تیب تکاور امام سجاد نیروی دریایی سپاه که محل مأموریتش در جزیره ابوموسی است، در کنار پادگان ۰۷ارتش یک پادگان دارد. (ضمیمه ۷)

 

تونل موشکی در غرب شهر لار

این مجموعه در ۶کیلومتری غرب شهرستان لار در یک منطقه کوهستانی واقع شده است. این منطقه محل نگهداری و پرتاب موشکهای بالستیک رژیم می‌باشد. در این محل مجموعه گسترده‌ای از تونل و تأسیسات زیرزمینی ایجاد کرده‌اند. اقدامات حفاظتی زیادی هم در آنجا اجرا می‌شود، از جمله تلفنهای همراه در منطقه نزدیک تونل از کار میافتند. این تونل یکی از امکانی که رژیم در تبلیغاتش به‌عنوان شهرک موشکی از آن اسم می‌برد. (ضمیمه ۸)

 

تونل موشکی نیروی دریایی سپاه در برازجان

این تونل در شمال شرقی شهر برازجان در جنوب ایران- واقع در جاده کارخانه آسفالت واقع در شرق برازجان، بعد از پادگان سپاه قرار دارد. بعد از عبور از پادگان سپاه جاده به سمت تونل ادامه یافته و بعد از طی مسافت حدود ۵کیلومتر به محل این تونل می‌رسد. این مجموعه که در تونل واقع شده و یکی از مراکز اصلی نگهداری و پرتاب موشک برای نیروی دریایی سپاه می‌باشد. این تونل حدود ۳۰۰متر طول دارد. (ضمایم ۹و ۱۰)

 

مرکز موشکی در بندر امام حسن

این مرکز در بندر امام حسن، روبه‌روی مخازن نفت، سمت دیگر جاده، سکوی پرتاب موشک برای نیروی دریایی سپاه ایجاد شده است. سپاه برای این‌که محل پرتاب موشک خود را مخفی نگهدارد محل پرتاب موشک را به اینجا آورده که نزدیک منابع نفت می‌باشد. (ضمیمه ۱۱)

 

مرکز موشکی جزیره قشم

این مرکز در نزدیک ساحل جزیره قشم و پادگان کنار بندر مسن- تأسیسات زیر سطحی می‌باشد. سپاه در بندر قشم یک انبار زیر زمینی برای نگهداری موشکهای نیروی دریایی سپاه ایجاد کرده است. تأسیسات زیر سطحی شامل پنج لایه بتن و خاک می‌باشد که بتواند جلوی تاثیر بمباران احتمالی را بگیرد. (ضمایم ۱۲و ۱۳)

 

علاوه بر تونلها و مراکز فوق‌الذکر، رژیم تونلها و مجموعه‌های زیر سطحی دیگری در جنوب ایران به‌قرار زیر دارد. این مراکز در عسلویه، شهرستان جم، بندرعباس، گتوند خوزستان، جزیره ابوموسی، جزیره تنب بزرگ، جزیره تنب کوچک، شهرستان میناب قرار دارند. (ضمیمه ۱۴)

 

خانمها آقایان

همان‌طور که می‌بنید حملهٔ همزمان با موشک و پهپاد از داخل ایران به تأسیسات نفتی عربستان سعودی یک اقدام تمام‌عیار جنگی بود که خامنه‌ای و روحانی و ظریف و دیگر سردمداران رژیم در تصمیم‌گیری آن شرکت داشته‌اند. آنها بیهوده تلاش می‌کنند با سرکوب و تروریسم از بالا‌گرفتن قیام مردمی و گسترش کانونهای شورشی جلوگیری کنند، اعتراضات مردمی را خاموش کنند و خشم انفجاری مردم را مهار کنند.

بسیار گویا است که مطابق گزارشات متعدد از درون سپاه پاسداران، به‌دنبال حمله موشکی به عربستان به کلیه نیروهای سپاه در کشور آماده‌باش داده شده است. نیروهای سپاه در شهرهای مختلف مانورهایی را برای سرکوب اعتراضات و قیامهای مردمی انجام دادند، زیرا رژیم، تهدید اصلی را از قیام مردمی در داخل کشور میبنند.

همان‌طور که نماینده شورا گفت رژیم آخوندها در تجاوزگریهایش روی بی‌عملی جامعه جهانی حساب می‌کند. تا این رژیم هست دست از این تجاوزکاریها بر نمی‌دارد راه‌حل قطعی برای خلاصی از فاشیسم دینی که منشاء همه بحرانها در خاورمیانه است، تغییر این رژیم نامشروع به دست مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته است. ما به‌طور مشخص بر اقدامات زیر تأکید می‌کنیم

قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت ملل ‌متحد درباره پروژه تسلیحات اتمی رژیم آخوندی و ممنوعیت غنی‌سازی باید دوباره به کار بیفتد.

- رژیم آخوندی و پاسداران و شبه‌نظامیان مزدور آنها باید از عراق و سوریه و یمن و لبنان و افغانستان اخراج شوند.

- باید وزارت اطلاعات آخوندها و دیگر ارگانهای سرکوب و جاسوسی و تروریسم باید در لیست تروریستی قرار گیرند و همه مزدوران و حقوق بگیران رسمی و غیررسمی رژیم اخراج شوند.

جامعه بین‌المللی باید حق مقاومت مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی و دستیابی به آزادی را به‌رسمیت بشناسد.

ضمیمه۱- چارت سازماندهی سازمان هوا-فضا

چارت سازماندهی سازمان هوا-فضا

 ضمیمه۲- عکس ماهواره‌ای منطقه عمومی تونل موشکی فجر۵در شمال شیراز

ضمیمه۲- عکس ماهواره‌ای منطقه عمومی تونل موشکی فجر۵ در شمال شیراز

 ضمیمه۳- عکس ماهواره‌ای ورودی تونل موشکی فجر۵

ضمیمه۳- عکس ماهواره‌ای ورودی تونل موشکی فجر۵

ضمیمه۴- عکس ماهواره‌ای پادگان بعثت ۱-شمال شیراز

ضمیمه۴- عکس ماهواره‌ای پادگان بعثت ۱-شمال شیراز

ضمیمه۵- عکس ماهواره‌ای پادگان بعثت ۲-شمال شیراز

ضمیمه۵- عکس ماهواره‌ای پادگان بعثت ۲-شمال شیراز

 ضمیمه۶- عکس ماهواره‌ای پادگان شرق چشمه بیدی-شمال شیراز

ضمیمه۶- عکس ماهواره‌ای پادگان شرق چشمه بیدی-شمال شیراز

ضمیمه۷- عکس ماهواره‌ای مرکز موشکی کازرون(مجاور پادگان نیروهای ویژه سپاه)

ضمیمه۷- عکس ماهواره‌ای مرکز موشکی کازرون(مجاور پادگان نیروهای ویژه سپاه)

ضمیمه۸- عکس ماهواره‌ای مرکز موشکی لار(در غرب شهرستان لار)

ضمیمه۸- عکس ماهواره‌ای مرکز موشکی لار(در غرب شهرستان لار)

ضمیمه۹- عکس ماهواره‌ای منطقه عمومی تونل موشکی در شرق شهر برازجان

ضمیمه۹- عکس ماهواره‌ای منطقه عمومی تونل موشکی در شرق شهر برازجان

ضمیمه ۱۰- عکس ماهواره‌ای تونل موشکی در شرق شهر برازجان

ضمیمه ۱۰- عکس ماهواره‌ای تونل موشکی در شرق شهر برازجان

ضمیمه ۱۱- عکس ماهواره‌ای مرکز موشکی در بندر امام حسن

ضمیمه ۱۱- عکس ماهواره‌ای مرکز موشکی در بندر امام حسن

ضمیمه ۱۲- عکس ماهواره‌ای از مراکز نیروی دریایی سپاه در جزیره قشم

ضمیمه ۱۲- عکس ماهواره‌ای از مراکز نیروی دریایی سپاه در جزیره قشم

 ضمیمه ۱۳- عکس ماهواره‌ای از مرکز موشکی سپاه در جزیره قشم

ضمیمه ۱۳- عکس ماهواره‌ای از مرکز موشکی سپاه در جزیره قشم

ضمیمه ۱۴- موقعیت فرماندهی موشکی در تهران

ضمیمه ۱۴- موقعیت فرماندهی موشکی در تهران

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران - حملات رژیم به تأسیسات نفتی عربستان از خاک ایران

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران - حملات رژیم به تأسیسات نفتی عربستان از خاک ایران

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران - حملات رژیم به تأسیسات نفتی عربستان از خاک ایران

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران - حملات رژیم به تأسیسات نفتی عربستان از خاک ایران

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران - حملات رژیم به تأسیسات نفتی عربستان از خاک ایران

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران - حملات رژیم به تأسیسات نفتی عربستان از خاک ایران

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران - حملات رژیم به تأسیسات نفتی عربستان از خاک ایران

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران - حملات رژیم به تأسیسات نفتی عربستان از خاک ایران

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران - حملات رژیم به تأسیسات نفتی عربستان از خاک ایران

سونا صمصامی - نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا - حملات رژیم به تأسیسات نفتی عربستان از خاک ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6749162-ee95-4e5a-88f7-9e5b7ae2c1ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات