728 x 90

نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار پهپاد را با استفاده از لیزر تمام الکتریکی سرنگون کرد

آزمایش استفاده از سلاح لیزری تمام برقی برای سرنگونی موشک‌های فراصوت کروز و پهپاد
آزمایش استفاده از سلاح لیزری تمام برقی برای سرنگونی موشک‌های فراصوت کروز و پهپاد

نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار، با استفاده از امواج پرانرژی تمام الکتریکی لیزر، یک پهپاد را سرنگون کرد.
العین فارسی روز سه‌شنبه ۳۰فروردین نوشت، یکی از دلایل انجام این آزمایش که در ماه فوریه ۲۰۲۲ به وسیله نیروی دریایی آمریکا صورت گرفت، می‌توان به نشان دادن توانایی تسلیحات لیزری برای ردیابی و هدف قرار دادن اهداف بزرگ مانند پهپاد و هم‌چنین نشان دادن توانایی آن در هدف قرار دادن انواع دیگری از تهدیدها مانند هواپیماهای رباتیک بال ثابت، کوادکوپترها و موشکهای کروز فروصوت اشاره کرد.
نیروی دریایی آمریکا در مورد مزایای استفاده از سلاحهای لیزری اعلام کرد، این سیستم با استفاده از یک تلسکوپ با وضوح بالا، قادر به ردیابی هدف و تعیین میزان آسیبی که از سوی لیزر به هدف وارد می‌شود، خواهد بود. ضمن این‌که برای از کار انداختن حسگرها یا مات و مبهوت کردن نیروهای متخاصم بدون کور کردن دائمی آنها بسیار کاربردی است.
سیستم‌های لیزر جدید LLD حالت جامد داشته و نیازی به مواد شیمیایی ندارند و از سیم‌پیچ‌هایی از فیبرهای نوری شیشه‌ای تشکیل شده‌اند. علاوه بر این، برای آتش به مواد منفجره نیاز ندارند و از نگهداری ایمن‌تری در کشتی برخوردارند.
از نظر تئوری تا زمانی که این نیرو در دسترس باشد، مهمات آن نامحدود باقی می‌ماند و یک دلار هزینه هر شلیک صرفه‌جویی خواهد شد. نیروی دریایی آمریکا برنامه‌یی برای استفاده از LLD به‌عنوان یک سیستم تسلیحاتی استاندارد ندارد. اما آخرین آزمایش آن‌ها، قابلیت‌های فزاینده این فناوری از جمله استفاده از هوش مصنوعی برای ردیابی و هدف‌گیری تهدیدات را نشان می‌دهد.(وبسایت نیو اطللس ۲۸فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/666b8ba2-bc94-4113-b3d0-3d9763c35028"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات