728 x 90

نیروهای نظامی ونزوئلا به سوی تظاهر کنندگان کاراکاس گاز اشک‌آور و گلوله شلیک می‌کنند

نیروهای نظامی ونزوئلا  به سوی تظاهر کنندگان کاراکاس گاز اشک آور و گلوله شلیک می کنند
نیروهای نظامی ونزوئلا به سوی تظاهر کنندگان کاراکاس گاز اشک آور و گلوله شلیک می کنند

وضعیت در ونزوئلا در صبح چهارشنبه ۱۱ اردیبشهت همچنان متحول و تعیین تکلیف ناشده است.  در درگیریهای کاراکاس چندین نفر مجروح گزارش شده است و تصاویر نشان می دهند نیروهای دولتی با خودرو به میان جمعیت اعتراض کنندگان می روند. 

گوایدو از اولین ساعات بامداد سه شنبه در نزدیکی یک پایگاه نظامی در کاراکاس اعلام کرد فاز پایانی قیام شروع شده است و از نیروهای نظامی خواست که به سمت قیام کنندگان بیایند. 

کلیان کانوی (از مشاوران دونالد ترامپ): ما معتقدیم که این می‌تواند یک انتقال مسالمت‌آمیز قدرت باشد. شما به مانند تمامی جهان شاهدید که مادرو چگونه به قدرت چسبیده است و چگونه با مردم خود رفتار می‌کند. امیدواریم که نتیجه دموکراسی و آزادی برای مردم ونزوئلا باشد.

سناتور دموکرات دیک دیربن از ایلی نویز گفت خوان گوایدو جان خود را با درخواست مسقیم از ارتش برای پیوستن به او به خطر انداخته است.

لئوپولدو لوپز یکی از رهبران اپوزیسیون که در بازداشت خانگی بود و به‌دست جدا شدگان ارتش آزاد شده است  گوایدو را همراهی می کرد.

مادرو اکثر شبکه‌های اجتماعی را در کشور قطع کرده است تا که کار را برای رهبران اپوزیسیون برای سازماندهی مردم سخت کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/efcb0648-eaa9-4095-ad41-9eaa10a1a034"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات