728 x 90

نمای روز ـ ‌بیروت؛ بوی باروت و قیام

انفجاری که روز سه‌شنبه بخش بزرگی از بیروت را نابود کرد، ناگهان در قامت قیام در آسمان بیروت ظاهر شد؛ آتشی که به‌سرعت شعله کشید و زمین را زیر پای جنایتکاران لرزاند.

حسن نصرالله هراس‌آلود، طی پیامی ضعیف و لرزان، هرگونه مسئولیتی را در انفجار تکذیب کرد.

الشرق‌الاوسط ـ ۱۶مرداد ۹۹: «حزب‌الله با تجاوز به حاکمیت دولت لبنان و تعدی به اموال عمومی فرودگاه و بندر و مخابرات را تا به امروز زیر سلطة خود دارد. انفجار بندر بیروت که موجب ویرانی یک‌سوم مرکز بیروت شد نیز یکی از کارهای حزب‌الله است که بر آن‌جا تسلط داشت.

روز شنبه جوانان با تجمع در میدان شهدا، با نام «روز حساب» فصل جدیدی از قیام و مرزبندی مردم لبنان با حاکمان فاسد و اربابانشان در تهران است. روزی که مردم به نشانه‌ پایان یک سیاست، ماکت‌ حسن نصرالله و سایر مقامات لبنان را به دار کشیده و آتش زدند. آنها شعار می‌دادند: «ایران برو بیرون، بیروت آزاد است»!

تلویزیون خامنه‌ای در وحشت از شعله‌های بلند قیام، تلاش کرد با کوچک‌نمایی، شکست راهبردی خامنه‌ای را بپوشاند.

داوود موسوی، مدیر دفتر صدا و سیما در بیروت: «اینها با انتشار اخبار کذب شروع کردند این انبار را منتصب به حزب‌الله کردند. اول گفتند که اینجا کاملاً محاصره شده و اینجا یک انباری مال حزب‌الله بوده حزب‌الله اینجا را آماده کرده برای اتفاقات آینده».

حسین اکبری، کارشناس مسائل منطقه: «به‌هرحال اینها سعی می‌کنند لبنان را با یک بحران اجتماعی مواجه بکنند».

صادق زیباکلام ضمن تشریح شکست عمق استراتژی رژیم نوشت: «حضور رئیس‌جمهور فرانسه در بیروت، بمباران مواضع نظامی ما در سوریه و استقبال آمریکا‌یی‌ها از کاظمی در عراق، نتیجه‌بخش بودن میلیاردها دلار هزینه استراتژی محور مقاومت را به نمایش می‌گذارد».

سخنگوی مجاهدین خطاب به جوانان شورشگر لبنان گفت:

«شر کثیر زمانه ما در این منطقه از جهان عنکبوت ولایت فقیه و ایادی و مزدوران آن است. با جارو کردن خرابه‌ها و آثار شیطان ولایت فقیه و حزب آن، لبنان نوین را برپا کنید و از نو بسازید».

-لبنان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64d28e10-994c-402c-ad89-95b4ac25358b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات