728 x 90

نقض وحشیانه حقوق‌بشر و ناله‌های جلاد

سی‌وچهارمین نشست دوره‌ای بررسی وضعیت حقوق‌بشر در ایران روز جمعه ۱۷آبان با حضور نمایندگان کشور مختلف در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار شد.

نماینده آمریکا در شورای حقوق‌بشر ضمن تأکید بر این‌که رژیم ایران به طرز فاحشی حقوق‌بشر شهروندانش را نقض کرده است، از رژیم آخوندی خواست فوراً استفاده از شکنجه را پایان دهد و به گزارشگر ویژه حقوق‌بشر اجازه ورود به ایران را بدهد.

محمدجواد لاریجانی که از مدافعان سرسخت قوانین وحشیانهٔ قصاص و سنگسار است، با به‌هم‌ریختگی نسبت به ادعای گزارشگر گفت: «نمی‌شود اتهاماتی را از رسانه‌ها گرفت و آنها را به‌عنوان بیش از ۱۰۰۰اتهام به ایران ارائه کرد».

تئوریسین شکنجه سپس خویشتنداری را کنار گذاشت و با عجز و لابه در برابر قدرت مجاهدین گفت: «وقتی او ترجیح می‌دهد که نظراتی که ارائه می‌کند از ام.کا.او به‌دست بیاورد که یک گروه رسوای تروریستی است، متأسفانه او توسط شمار زیادی از کشورهای اروپایی هم میزبانی شده است و برلین، آمریکا و برخی دیگر از پایتختها در اروپا به مکان امن آنها تبدیل شده است و در آنها به مشاوران عمده تبدیل شده‌اند. عقاید اینهاست که در دهان گزارشگر ویژه گذاشته می‌شود».

دفاع جلاد از قوانین قرون‌وسطی‌ واکنش گسترده‌ای در جلسه داشت.

نمایندگان فرانسه، کانادا، ایرلند و آلبانی خواستار پایان اعدام به‌خصوص اعدام نوجوانان شده و از رژیم خواستند با گزارشگر برای بازدید از ایران همکاری کنند.

نماینده انگلستان از تبعیض علیه اقلیت مذهبی اظهار نگرانی کرد و نماینده آلمان از رژیم آخوندی خواست رسما مهلت پایانی برای حکم اعدام ایجاد کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/050cc650-0802-4d8c-bc34-46c58906f1b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات